۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82629037
T T
۰ نفر

هدررفت آب در هرمزگان كمتر از متوسط كشوري است

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82629037
هدررفت آب در هرمزگان كمتر از متوسط كشوري است

بندرعباس- ايرنا- معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب گفت: براساس اعلام شركت مهندسي آبفا كشور، ميزان هدررفت آب در شبكه هاي توزيع آب استان در سال گذشته برابر با 19.4 درصد بوده كه كمتر از متوسط كشوري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علاء اميريان نژاد شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمارهاي اعلام شده، متوسط هدررفت آب در كشور 25.5 و در صنعت آب و فاضلاب 20 درصد است.
وي افزود: اصلاح و بازسازي شبكه توزيع آب، خط انتقال و انشعابات، ساماندهي انشعاب فضاي سبز،تعويض و استاندارد سازي انشعابات فرسوده، انجام پروژه مانيتورينگ شبكه شهرها، كاهش تعداد و زمان رفع حوادث در شبكه، مديريت فشار شبكه توزيع از جمله مهمترين اقدامات آبفا هرمزگان در راستاي كاهش هدر رفت آب بوده است.
اميريان نژاد با اشاره به بحران كم آبي در هرمزگان، تصريح كرد: ميزان ذخيره آب در هرمزگان مناسب نيست و در اين شرايط همه بايد خود را مالك آب بدانيم و در صرفه جويي و مصرف بهينه اين سرمايه حياتي تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه هر سال تعداد مشتركين اين شركت 17 تا 20 درصد افزايش مي يابد ، تصريح كرد: با توجه به شرايط اقليمي استان و كاهش منابع آبي در سال هاي اخير، مصرف بهينه آب و رعايت الگوي مصرف از سوي شهروندان هرمزگاني يك ضرورت است كه مي تواند ما را در توليد و حفظ منابع آبي پايدار استان ياري كند.
225 هزار مشترك زير پوشش شركت آب و فاضلاب استان هرمزگان هستند كه 85 درصد مشتركان در بخش خانگي بوده و 65 درصد كل مصرف آب را به خود اختصاص دادند.
حداقل نياز آبي استان هرمزگان چهار هزار و 100 ليتر و ميزان توليد فعلي سه هزار و 200 ليتر بر ثانيه است كه 900 ليتر بر ثانيه كمبود آب دارد و بيش از 18 سال خشكسالي در اين استان موجب شده تا سطح آب 90 درصد از دشت هاي آن با افت معادل نيم متر و حداكثر 28 متر مواجه باشند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها