۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 82626479
T T
۰ نفر
يك هزار و 220 ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي بهداشت و درمان جنوب خراسان رضوي هزينه شد

گناباد- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد گفت: در دولت يازدهم يك هزار و 220 ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي بهداشتي و درماني شهرستانهاي گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوي هزينه شد.

به گزارش ايرنا دكتر رضا احمدي روز چهارشنبه در نشست خبري مهمترين طرحهاي عمراني اجرا شده در اين بخشها را طي مدت مزبور نوسازي 9800 مترمربع خانه هاي بهداشت، تكميل بيمارستان 320 تختخوابي علامه بهلول، احداث ساختمان بهداشت و درمان و سالن ورزشي و كلينيك تخصصي ، ساخت سه خانه بهداشت ذكر كرد.
وي افزود: همچنين 32 طرح عمراني در بخشهاي بهداشتي و درماني با مشاركت خيران و با اعتبار 147 ميليارد ريال در اين شهرستانها در حال اجراست.
وي اظهار كرد: از اين تعداد 30 طرح عمراني با اعتبار 110ميليارد ريال در بخش بهداشت و 2 طرح با اعتبار 37 ميليارد ريال در بخش درمان در حال احداث هستند.
احمدي گفت: 60 درصد اعتبار مورد نياز اين طرحها كه از سال گذشته آغاز شده، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و 40 درصد توسط خيران و اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي گناباد تامين و پرداخت مي شود.
وي افزود: از مجموع طرحهاي بهداشتي و درماني 9 طرح در هفته دولت به بهره برداري مي رسد و بقيه با پيشرفت فيزيكي 60 درصد در حال اجرا هستند.
وي مهمرين طرحهاي در دست اجرا در بخش بهداشت و درمان شهرستانهاي گناباد و بجستان را خانه هاي بهداشت، مركز جامع سلامت، محل اسكان پزشكان، مركز آموزش بهورزي، پايگاه سلامت، كلينيك ويژه تخصصي و غربالگري سرطان ذكر كرد.
احمدي تسريع در راه اندازي اورژانس هوايي و تامين بالگرد مورد نياز آن با توجه به موقعيت شهرستان گناباد، ايجاد صندوق بيمه تامين اجتماعي، تسريع در پرداخت معوقات بيمه ها به بخش بهداشت و درمان گناباد و بجستان و رفع كمبود پزشك عمومي را از انتظارات مهم خود از دولت دوازدهم دانست.
وي گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته 85 درصد از مراجعان از اجراي طرح تحول نظام سلامت به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم دولت يازدهم در اين شهرستان رضايت كامل دارند.
وي افزود: ماندگاري پزشكان متخصص همواره به عنوان يكي از دغدغه هاي مهم در اين مناطق مطرح بود كه با اجراي طرح تحول نظام سلامت و خدمات مربوطه شاهد دلگرمي بيشتر و افزايش ماندگاري پزشكان مزبور هستيم.
احمدي اظهار كرد: با توجه به بافت جمعيتي و تركيب بيش از 50 درصدي جمعيت سالمند در گناباد و بجستان رشته كارشناسي ارشد طب سالمندي در سالجاري به مجموع رشته هاي دانشگاه علوم پزشكي گناباد اضافه شده و رشته پرستاري طب سالمندي نيز در دست پيگيري است.
وي احداث نخستين كلينيك مشترك مجازي چشم پزشكي و ديابت، راه اندازي كارگروه دانش بنيان تصوير برداري از مغز با مشاركت دانشجويان نخبه، عضويت رئيس دانشكده پزشكي گناباد در شوراي آموزش پزشكي عمومي، قبولي صد درصدي دانشجويان شاغل به تحصيل در آزمون پروانترنتي پزشكي را مهمترين دستاوردهاي اين دانشگاه در يك سال گذشته برشمرد.
دانشگاه علوم پزشكي گناباد با 2 بيمارستان علامه بهلول گنابادي و آيت الله مدني، 17 مركز سلامت جامعه، 46خانه بهداشت و 15 پايگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهاي گناباد و بجستان است.
1600 دانشجو در 24 رشته تحصيلي مقاطع كارداني تا دكتراي عمومي و تخصصي پژوهش محور در 6 دانشكده و مركز تحقيقاتي اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.
120 پزشك عمومي، متخصص و فوق تخصص در حوزه زيرپوشش دانشگاه علوم پزشكي گناباد مشغول ارائه خدمت مي باشند.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053 خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم