۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82626352
T T
۰ نفر
256 طرح توليدي در شهرك‌هاي صنعتي كهگيلويه و بويراحمد در حال اجراست

ياسوج - ايرنا- مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي كهگيلويه و بويراحمد گفت: هم‌اينك 256 طرح صنعتي و خدماتي در بخش‌هاي مختلف و در نواحي صنعتي اين استان در حال اجراست.

به گزارش ايرنا، سهراب بنام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: ميزان سرمايه‌گذاري اين تعداد طرح افزون بر يك هزار و 800 ميليارد ريال است.
وي ميزان اشتغالزايي اين طرح‌ها را نيز حدود 2 هزار و 60 نفر ذكر كرد.
بنام يادآور شد: از اين تعداد طرح در حال اجرا 93 مورد صنعتي و 163 طرح نيز صنفي و خدماتي است.
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي كهگيلويه و بويراحمد گفت: يكي از هدف‌هاي اصلي و اولويت‌هاي مهم اين شركت در سال جاري بهره‌برداري و رونق 42 طرح صنعتي و خدماتي است.
بنام تأكيد كرد: از اين تعداد 22 مورد طرح‌هايي است كه زير ظرفيت كار مي كنند و 20 مورد نيز طرح‌هاي راكد و نيمه فعال است.
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي كهگيلويه و بويراحمد گفت: حدود 10 مورد از اين طرح‌ها با اشتغالزايي 160 نفر در قالب برش اقتصاد مقاومتي هستند كه تاكنون پنج مورد از آنها در پنج‌ماهه سال جاري تكميل و آماده بهره‌برداري شده‌اند.
وي با بيان اينكه در دولت يازدهم افزون بر 55 واحد توليدي و صنعتي در نواحي و شهرك‌هاي صنعتي اين استان به بهره‌برداري رسيد، گفت: ميزان سرمايه‌گذاري اين طرح‌ها افزون بر 559 ميليارد ريال بوده است.
بنام يادآور شد: در دولت يازدهم همچنين مشكلات مربوط به بيش از 100 واحد صنعتي و توليدي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي استان در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد تعيين تكليف شد.
هم‌اينك حدود 290 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان مستقر است.
بنام همچنين گفت كه سال گذشته افزون بر 180 هكتار زمين در شهرك‌هاي صنعتي و در قالب 138 قرارداد به واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان واگذار شد كه ارزش سرمايه‌گذاري اين ميزان زمين بيش از سه هزار ميليارد ريال است.
كهگيلويه و بويراحمد داراي 13 شهرك و ناحيه صنعتي فعال است.
سال گذشته از محل اعتبارات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از مبلغ 160 هزار ميليارد ريال در كشور چهار هزار و 50 ميليارد ريال سهم استان كهگيلويه و بويراحمد شد.
اين ميزان تسهيلات براي 447 واحد توليدي و صنعتي راكد و نيمه فعال در استان مصوب شد كه با پرداخت افزون بر يك هزار ميليارد ريال از اين ميزان تاكنون 121 واحد توليدي راكد در بخش‌هاي صنعت و كشاورزي در استان به چرخه توليد بازگشته‌اند.
خبرنگار: حميد جهان ** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/6110