۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82626185
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوی: دولت خود را مكلف به حمایت از تولیدكنندگان می داند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دولت، استانداری و بانكها همراه با دستگاههای اجرایی خود را مكلف می دانند از تولیدكنندگان داخلی حمایت كنند.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از یك واحد صنایع تبدیلی در شهرك صنعتی چناران افزود: در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' همه اركان نظام، نهادهای اجرایی و مردم با همكاری فعالان و دانشمندان در حوزه های صنعتی و دانش بنیان با حمایت بانكها قادرخواهند بود چرخ تولید را به نفع جامعه و تولید ارزش افزوده به حركت درآورند.
وی در ادامه به راه اندازی واحد صنعتی جدید در چناران اشاره و بیان كرد: تولید درهای مربوط به ظرفهای صنایع غذایی در شهرك صنعتی چناران یكی از نیازهای صنعت غذایی این شهرستان بود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امید است فعالیت این واحد و توسعه آن بتواند افزون بر عرضه كالا در بازارهای داخلی، با بازارهای بین المللی نیز رقابت كند.

* اشتغال 6 هزار نفر در شهرك صنعتی چناران
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران نیز در این مراسم گفت: هم اینك 171 واحد صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار و 650 میلیارد ریال و اشتغالزایی 6 هزار و 150 نفر در شهرك صنعتی چناران وجود دارد كه 80 درصد آنها فعال هستند و بقیه بصورت فصلی كار می كنند.
بخشعلی بیاتی افزود: چناران به لحاظ فعالیت صنعتی جایگاه ششم و به لحاظ اشتغال و تعداد واحد صنعتی جایگاه چهارم را در خراسان رضوی دارد.
مدیرعامل شركت نیك سان درب ابتكار كه امروز بهره برداری شد نیز گفت: این واحد تولیدی درهای فلزی ظروف شیشه ای به جز ظروف آشپزخانه را با ظرفیت سه هزار و 600 تن محصولات مرتبط با بسته بندی صنایع غذایی تولید می كند.
داوود محمدی افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت سه هزار و 780 مترمربع با زیربنای 820 مترمربع و سرمایه گذاری 87 میلیارد و 809 میلیون ریال راه اندازی شد و برای 12 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل كرده است.
وی ادامه داد: شركت نیك سان پیش از این فعالیت خود را در حوزه صنایع غذایی در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع آغاز و تاكنون برای 300 نفر ایجاد اشتغال كرده است. واحد تولیدی كه امروز به بهره برداری رسید ششمین واحد زنجیره ای صنایع غذایی شركت نیك سان و تنها كارخانه تولید در قوطی صنعتی ظروف در شرق كشور است.

* بازدید استاندار خراسان رضوی كارخانه تولید حوله
استاندار خراسان رضوی امروز در ادامه سفر به چناران از واحد تولیدی حوله یاس سپید مشهد به عنوان بزرگترین و مدرنترین كارخانه تولید حوله در ایران نیز بازدید كرد.
مدیرعامل این كارخانه گفت: افتتاح رسمی كارخانه در هفته دولت انجام می شود و 300 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول بكار خواهند شد. برای راه اندازی آن 480 میلیارد ریال هزینه شده است.
ناصر حمیدی ادامه داد: این كارخانه جواز تاسیس خود را در تیر ماه سال 95 از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دریافت كرد و در تاریخ پنجم مرداد ماه 96 موفق به دریافت جواز بهره برداری خود گردید.
وی اظهار كرد: این كارخانه تولیدكننده انواع حوله های لباسی، حوله ای و سیسمونی حوله ای خواهد بود كه در كنار آن یك واحد تصفیه خانه نیز با هزینه 18 میلیارد ریال به منظور بازچرخانی فاضلاب كارخانه راه اندازی شده است.

* سرمایه گذاری در حوزه نساجی نیاز خراسان رضوی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: یكی از نیازهای استان در زنجیره صنایع نساجی سرمایه گذاری در حوزه نخ، پنبه و الیاف است تا از واردات آنها بی نیاز شویم.
راضیه علیرضایی ادامه داد: هم اینك 2 طرح تولیدی نخ پنبه در استان در دست اجرا است كه امسال به بهره برداری می رسند هر چند این طرحها تامین كننده نیاز خراسان در حوزه نساجی نیست.
وی همچنین گفت: بسته ای در قالب تسهیلات نوسازی و بهسازی طرح رونق تولید با عنوان اصلاحات زیست محیطی در اختیار خراسان رضوی قرار گرفته است. پیشنهاد می كنیم سرمایه گذاران واحدهای تولیدی از این تسهیلات برای رفع اشكالات زیست محیطی بهره گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در چارچوب مشكلات آموزش بخش صنعت نساجی هنوز در بخش خیاطی تكدوزی انجام می شود در حالی كه با توجه به نیاز صنعت نساجی باید تخصصهای جدید در بخش دوخت و دوز به صنعتگران آموزش داده شود.
وی گفت: به روز رسانی تخصصها در حوزه صنعت نساجی نیازمند بازبینی در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای است. یكی از این موارد طرح كارآموزی می باشد كه امید است سرمایه گذاران برای ارتقا تخصص در حوزه تولید در این طرح مشاركت كنند.
كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: میترا عبداللهی/ مصطفی نخعی **انتشار: حسین كریم زاده
7507/7489