۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82625880
T T
۰ نفر
سرمایه گذاران خارجی شركت های مهندسی عربستان را قبضه می كنند

تهران-ایرنا- دولت سعودی در راستای اصلاحات موسوم به 'طرح 2030' به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد كه به طور كامل مالكیت شركت های مهندسی در این كشور را در اختیار داشته باشند.

به گزارش روز گذشته (سه شنبه) پایگاه شبكه 'سی ان بی سی' عربی، شورای وزیران سعودی در راستای اجرای طرح 2030 كه در سال 2016 میلادی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد كنونی عربستان ارائه شد وگفته می شود هدف از آن كاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است، به سرمایه گذاران خارجی اجازه داد كه به طور كامل مالكیت شركت های مهندسی عربستان را در اختیار داشته باشند.
بر اساس تصمیم شورای وزرای سعودی، دفاتر شركت های بین المللی مهندسی می توانند طبق شروط وضوابط ویژه ای در این كشور فعالیت داشته باشند . مهمترین شرط این است كه، شركت های بین المللی و یا یكی از شركت های وابسته به آنها -كه باید در یك زمینه فعال باشند- حداقل در چهار كشور نمایندگی داشته باشند.
این تصمیم مورد استقبال مسئول هیأت سرمایه گذاری ووزیر اقتصاد سعودی قرار گرفت. به گفته این دو مقام سعودی اجازه به شركت های مهندسی خارجی برای سرمایه گذاری در بازارهای كشورشان می تواند نتایج مثبتی از جمله ایجاد فرصت های شغلی داشته باشد.
هیأت سرمایه گذاری عربستان اعلام كرد كه شركت های خارجی واجد شرایط از هفته آینده می توانند درخواست های خود را برای سرمایه گذاری در عربستان از طریق سایت الكترونیكی این مركز ارائه دهند.
با توجه به بحران اقتصادی عربستان در نتیجه كاهش درآمدهای نفتی به نظر می رسد كه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای پیشبرد طرح 2030 مجبور است به سرمایه گذارها ومتخصصان خارجی تكیه كند .
خاورم**9366**1049*
مترجم: صغری رحیمی / انتشار دهنده: مریم كاظمی
۰ نفر