خبرنگاران تحليل آگاهانه از مسايل مختلف داشته باشند

تهران - ايرنا - معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خبرنگاران بايد از مسايل مختلف تحليل آگاهانه داشته باشند و فقط به تهيه گزارش از مسايل اكتفا نكنند.

علي مرادخاني روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با تبريك فرارسيدن 17 مرداد روز خبرنگار به اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران بايد مسائل گوناگون جامعه را مبتني بر دانش و بر پايه اصول كارشناسي تحليل كرده تا به ارتقا آگاهي و سطح بينش همه مردم كمك كنند.
وي ادامه داد: متاسفانه بسياري از ما نسبت به آنچه در آن فعاليت مي كنيم، آگاهي كامل نداريم، خبرنگاران بايد دانشمند به حوزه خود بوده و نسبت به مسايل مختلف احاطه داشته باشند، حتي حاضرم در بخش هاي تخصصي ورك شاپ هايي براي خبرنگاران برگزار كنم تا خبرنگاران ورزيده و عالم به حوزه خود شوند.
مرادخاني گفت: بسياري از خبرنگاران تاريخچه برگزاري يك جشنواره و اينكه اولين جشنواره فيلم فجر در چه سالي و تحت چه عنواني برگزار شده را نمي داند، خبرنگاران بايد از سابقه جشنواره ها و آدم ها و اينكه چه اتفاقاتي در حوزه فرهنگ و هنر افتاده تا به اين جايگاه رسيده آگاه باشند.
معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: البته نه تنها خبرنگاران بلكه خيلي ها نيز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي دانند كه اين وزارتخانه چگونه شكل گرفته كه به اين موضوع بيشتر بايد پرداخته شود.
مرادخاني ادامه داد: خبرنگاران بايد زرنگ و نسبت به تمامي مطالب آگاهي داشته باشند چون خيلي اتفاقات مهم در دنيا مي افتد كه خبرنگاران در ايران در حوزه هاي مختلف مي توانند به عنوان صاحب نظر اظهار معرفتي كنند.
محمود صارمي خبرنگار و رئيس نمايندگي خبرگزاريِ جمهوري اسلامي (ايرنا) در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران، 17 مرداد سال 1377 در مزار شريف به دست گروهك تروريستي طالبان به شهادت رسيد.
به همين مناسبت در تقويم رسمي كشور 17 مرداد، روز خبرنگار نامگذاري شده است.
فراهنگ **9338 ** خبرنگار:صديقه بهارلو * انتشار: اميد غياثوند