۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82625687
T T
۰ نفر

4 طرح محوری گردشگری در استان اصفهان اجرا می شود

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82625687
4 طرح محوری گردشگری در استان اصفهان اجرا می شود

اصفهان - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تصویب و اجرای چهار طرح محوری گردشگری با سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری سه شنبه شب در 'همایش گردشگری و اثر آن در توسعه پایدار و اكوسیستم های كارآفرینی' افزود: این طرح ها كه بیشتر شامل احداث مراكز اقامتی و مجموعه های تفریحی گردشگری است در كارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تصویب رسید.
وی افزود: محل اجرای این طرح ها در چهار منطقه استان اصفهان شامل آران و بیدگل در شمال، خوانسار در غرب ، خوروبیابانك در شرق و سمیرم در جنوب این استان و باسرمایه گذاری بخش خصوصی است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ظرفیت پذیرش این مجموعه ها و مراكز را سالانه بالغ بر 15 هزار گردشگر برآورد كرد و گفت : تاسیسات ایجاد شده می تواند میزان ماندگاری گردشگران را افزایش دهد.
وی همچنین درباره برند گردشگری اصفهان نیز گفت: جلسه ای با حضور استاندار اصفهان در این هفته برگزار می شود كه در آن هماهنگی ها و برنامه ریزی های نهایی برای تعیین برند گردشگری اصفهان صورت خواهد گرفت وبرای رونمایی آن نیز زمانی تعیین می شود.
همایش گردشگری و اثر آن در توسعه پایدار و اكوسیستم های كارآفرینی سه شنبه شب به همت كمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با حضور فعالان عرصه گردشگری استان د رمحل اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی كه یك هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
اصفهان همچنین با برخورداری از جاذبه های طبیعی سرسبز و كویری در غرب و شرق استان، گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می كند.
براساس اعلام اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، هم اینك بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می كنند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حكیمیان - انتشار دهنده : عمادی