دبیر ستاد راهیان نور: مناطق عملیاتی شمالغرب ماندگارترین صحنه های وحدت ملی را به نمایش گذاشت

مهاباد- ایرنا- دبیر ستاد راهیان نور كشور با اشاره به حضور پیشمرگان كرد مسلمان در كنار رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی گفت: در مناطق عملیاتی شمالغرب ماندگارترین صحنه های وحدت ملی به نمایش گذاشته شد.

“سردار نادر ادیبی” روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در مناطق عملیاتی شمالغرب كشور با توجه به غائله های سیاسی و جنگ هشت سال دفاع مقدس شاهد حماسه های مكرر مردم بومی منطقه در كنار ارتش، سپاه، انتظامی و بسیج بودیم كه یكی از بهترین و ماندگارترین صحنه های وحدت ملی در مقابل دشمن به سرانجام رسید.
وی افزود: پیروزی های رزمندگان در كنار پیشمرگان كرد مسلمان در این مناطق به خاطر سلاح و تجهیزات پیشرفته نبود، بلكه از اخلاص و ایمانی كه امام راحل (ره) به آنها تشریح كرده و در وجودشان نهادینه شده بود، نشات گرفت.
وی در رابطه با یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی گفت: این یادمان ها به مثابه باز كردن پنجره هایی به حماسه هایی بود كه منشا آنها درس، عبرت و همت مردم كشورمان در مقابل دشمنان است و به همین دلیل شاهد حضور روزافزون كاروان راهیان نور در این مناطق هستیم.
سردار ادیبی ادامه داد: از برنامه های ستاد كاروان راهیان نور در كشور توسعه زیرساختی یادمان ها، و همچنین جریانی كه سبب توسعه حوزه روایتگری و رسانه ای برای معرفی هر چه بهتر این مناطق باشد، است.
معاون هماهنگ كننده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در گفتگو با ایرنا از برنامه هایی كه در راستای راهیان نور در استان برگزار می شود خبر داد و گفت: نمایش رزمی بصیرتی تحت عنوان علمداران ولایت از اول مردادماه امسال شروع شده كه روزهای فرد و هر شب در منطقه اجرای نمایش ها با حضور 6 هزار نفر از كاروان راهیان نور و مردم در شهر ارومیه برگزار می شود.
سرهنگ جلیل وحیدی با بیان اینكه برنامه های فرهنگی راهیان نور و همچنین یادواره شهدا با منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود، گفت: این برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و امیدواریم در رابطه با ولنگاری فرهنگی كه در كشور و به تبع استان ما نیز وجود دارد تاثیر گذار بوده و مشكلات را به حداقل برساند.
وی با اشاره به اینكه آذربایجان غربی هفتمین استان میزبان راهیان نور غرب كشور است، گفت: از 6 یادمان شهدا در استان 3 یادمان در سردشت قرار گرفته است كه سالانه دهها هزار نفر از آنها بازدید می كنند و به علت خاصیت و مقتضیات این شهرستان نسبت به سایر یادمان های دیگر، سپاه و ستاد راهیان نور كشور هم توجه ویژه ای به این منطقه دارند.
سرهنگ وحیدی از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست همكاری كرد تا متناسب با اقدامات شهدا و مردم بومی سردشت یك یادمان با ارزش در این منطقه ساخته شود.
بر اساس گزارش ایرنا، امروز دوشنبه (16 مرداد) با حضور زائرین، كاروان‌های راهیان نور و مردم شهیدپرور شهرستان در محل یادمان شهدای بلفت و دوپه زه واقع در منطقه عمومی سردشت مراسم گرامیداشت عملیات نصر 7 برگزار شد.
عملیات نصر 7 در روز 14 مرداد سال 66 با اهداف خارج كردن منطقه عمومی سردشت از دید تیر دشمن، ایجاد خط مناسب پدافندی در نوار مرزی، زیر دید و تیر قرار دادن شهرها و مناطق عمومی عراق و مهار تردد عناصر ضد انقلاب در محور سردشت، با حضور نیروهای لشكر 27 محمد رسول الله(ص) ، لشكر 31 عاشورا، تیپ 18 الغدیر و تیپ 29 نبی اكرم (ص) كرمانشاه انجام شد و ارتفاعات بلفت و دوپازا در صفر مرزی از دست دشمن خارج و رزمندگان اسلام به شهر قلعه دیزه عراق مسلط شدند.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم كردستان عراق قرار گرفته است.
این شهرستان در 7 تیر سال 66 مورد تهاجم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان آن دهها شهید و بیش از 8 هزار مصدوم شیمیایی بر جای ماند كه هنوز هم درب شهادت در این شهرستان باز است.
در این عملیات بیش از 700نفر از رزمندگان اسلام مجروح و 175 تن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند كه سردارانی همچون بابایی، دین شعاری و بنی هاشم ازجمله آنان بودند.
مهمترین اخبار ایرنای كشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت كنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد