۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82623753
T T
۰ نفر

تبريز - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي گفت: 45 نفر از متسابقان (مسابقه دهندگان) چهلمين دوره مسابقات استاني قراني اوقاف و امر خيريه به مرحله كشوري راه يافتند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام علي مصائبي روز دوشنبه در مراسم اختتاميه چهلمين دوره مسابقات استاني قرآني اوقاف و امور خيريه، افزود: بيش از پنج هزار نفر از حافظان و قاريان قرآني در مسابقات شهرستاني شركت كرده بودند كه از اين تعداد يكهزار نفر به مرحله استاني راه يافتند.
وي ادامه داد: از مجموع شركت كنندگان مرحله استاني تعداد 600 نفر زير 18 سال و بقيه بالاي 18 سال بودند كه در بخش دعاخواني، ترتيل، قرائت، اذان، حفظ به مسابقه پرداختند.
حجت الاسلام مصائبي گفت: توجه به امور قراني يكي از برنامه هاي اصلي سازمان اوقاف و امور خيريه است كه موجب رونق بيشتر و ارتقاء ويژه جايگاه امور قرآني در جامعه شده است.
وي اظهار كرد: در حوزه نهضت سواد آموزي قرآني يا همان همگاني كردن قرآن اقدامات بسيار خوبي انجام شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه بحث موقوفات قرآني در اسان در حد صفر است، افزود: كارهاي خوبي حتي به صورت وقف هاي مشاركتي مي توان انجام داد تا قرآن در تمام زندگي و خانواده ها ساري و جاري شود.
وي ادامه داد: گسترش امور قرآني در جامعه موجب كاهش بسياري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي مي شود.
چهلمين دوره مسابقات استاني قرآني اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با حضور يك هزار نفر از برگزيدگان شهرستاني اين دوره از مسابقات در تبريز برگزار و 45 نفر از شركت كنندگان به مسابقات كشوري راه يافتند.
خبرنگار: مينا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزيزي
6120/518