۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82623538
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري در يك هزار و ١٣٠ طرح توليدي استان اردبيل

اردبيل- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اردبيل گفت: سرمايه گذاري در يك هزار و ١٣٠ طرح توليدي شهرك هاي صنعتي اين استان در حال انجام است كه مي تواند تحول عظيمي را در اشتغالزايي ايجاد كند.

به گزارش ايرنا،علي نظري روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: از اين تعداد ٦٠٠ مورد پروانه بهره برداري اخذ كرده اند كه ٤٧٥ مورد آن فعال و ١٢٥ مورد ديگر راكد است.
وي بيان كرد: بيش از ٦٠٠ طرح ديگر هم در دست اجرا است كه ١٥٧ مورد آن داراي ٦٠ درصد پيشرفت فيزيكي مي باشد.
نظري با اشاره به علت راكد ماندن برخي واحد هاي توليدي افزود: ايجاد بنگاه هاي زود بازده در گذشته ، مشكلات مديريتي ، مالي و تامين مواد اوليه علت راكد ماندن طرح هاي توليدي است كه البته براي فعال شدن آنها اقدام موثري با ارايه تسهيلات بانكي انجام شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اردبيل از مطالعه خوشه هاي صنعتي خبر داد و افزود: مطالعه خوشه هاي صنعتي در اين استان در دست اجرااست كه در اين راستا واحد ها را شناسايي وكنسرسيوم صادراتي تشكيل مي شود تا زمينه براي بازار خارجي براي واحدهاي توليدي فراهم شود.
وي گفت: ٦ خوشه صنعتي در اين استان استعداد يابي شده از جمله خوشه لبنيات اجرا شده ،خوشه فرش و پلاستيك در حال اجرا و خوشه توريسم هم در حال امكان سنجي مي باشد.
نظري بيان كرد: علاوه بر ٦ خوشه صنعتي ١٥ خوشه جديد هم مطالعه و امكان سنجي مي شود .
وي از برگزاري تورهاي صنعتي در استان خبر داد و گفت:يكي از برنامه هاي حمايتي برگزاري تورهاي صنعتي است به اين مفهوم كه مديران واحدهاي توليدي در نمايشگاه هاي خارجي شركت كرده و محصولات خود را عرضه مي كنند.
نظري در خصوص ايجاد شركت هاي مديريت صادرات افزود: يكي ديگر از برنامه هاي حمايتي ما ايجاد شركت هاي مديريت صادرات است كه در راستاي اقتصاد مقاومتي ايجاد شده است.
در استان اردبيل ١٦ شهرك و نواحي صنعتي با مساحت يك هزار و ١٨٠ هكتار فعال است.
خبرنگار:بعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
٧١١٠/ 1257