۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82618829
T T
۰ نفر
پیش بینی اعتبار برای اجرای پروژه شهر دانایی البرز از سوی دولت

كرج -ایرنا -دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت كه در این معاونت پیش بینی های بودجه ای لازم برای اجرایی شدن پروژه شهر دانایی البرز صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا ، حسین سجادی نیری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار البرز افزود: این پروژه مهم از طرح های اولویت دار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است كه پیگیری های لازم نیز برای تحقق آن صورت می گیرد.
وی ادامه داد: پروژه شهر دانایی برغم اینكه طرح بزرگی بوده است، اما با بسترهایی كه ایجاد شده قابلیت اجرا دارد و اجرای فاز ابتدای آن در مراحل نهایی است.
سجادی نیری گفت: اكنون مساعدت 10 میلیارد تومانی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این پروژه مدنظر قرار گرفته است.
تفاهم نامه تاسیس شهر دانایی در البرز تیر ماه سال گذشته با حضور نماینده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان استانی و شهری البرز در دفتر استاندار البرز به امضاء رسیده بود.
شهر دانایی با تعریف مركز نوآوری و شكوفایی استان البرز دارای بخش های مختلفی است كه راه اندازی رصدخانه شهری كرج، مركز تجمیع زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز، مركز رشد و شتاب دهنده شركت های فناور و نوآور در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، احداث پارك موضوعی علمی و فناوری برای كودكان و نوجوانان و دهكده هنر از جمله برنامه ها در اجرای این پروژه خواهد بود.
استاندار البرز نیز دراین دیدار قرارگیری البرز در مسیر كریدور علم و فناوری شرق تهران تا فرودگاه پیام را یكی از پیگیری ها در زمینه توسعه فناوری های نوین اعلام كرد و از اختصاص اراضی به مساحت 25 هكتار برای احداث شهر دانایی خبر داد.
سیدحمیدطهائی افزود: در جریان سفر اخیر وزیران علوم و ارتباطات به استان البرز پس از افتتاح نخستین پارك تخصصی در حوزه ارتباطات در شهر گرمدره، این استان با اعلام دكتر واعظی، براساس پیشنهاد شورای عالی عطف، رسماً به عنوان كریدور علم و فناوری از شرق تهران تا فرودگاه پیام معرفی شد.
وی با اشاره به امتیازات قرارگیری البرز در این مسیر خاطرنشان كرد: این كریدور تمام فناوری های بین دو استان تهران و البرز را شامل خواهد شد.
طهائی گفت: استعدادهای فراوانی بیش از پارك علم و فناوری در این استان وجود دارد و به تازگی طبق پیگیری های انجام شده با وزارت جهادكشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در صدد اجرای ایجاد پارك كشاورزی هستیم.
وی با تأكید بر این جایگاه علمی و تحقیقاتی خود را در كشور باید حفظ كنیم، افزود: نخستین دانشكده كشور در سال 1300، حتی پیش از تأسیس دانشگاه تهران، دانشكده پردیس كشاورزی و منابع طبیعی بوده است كه در استان البرز واقع شده و از آن سال تا به اكنون نیز فارغ التحصیلان رشته های متعدد كشاورزی رابرای خدمت به كشور تربیت كرده است و باید جشن 100 سالگی آن را برگزار كرد.
طهائی گفت: دكتر زالی از محققان و وزرای جمهوری اسلامی در زمینه توسعه این ظرفیت ها در البرز تلاش ها و پیگیری های ویژه ای داشته اند و بخشی از آن نیز در حال پیگیری است.
استاندار البرز در ادامه بخش دیگری از ظرفیت های علمی این استان را در زمینه تولید انواع داروها خاطرنشان و افزود: البرز خواسته یا نا خواسته ، به هاب تولید دارو در كشور تبدیل شده است و به تخصص های روزجهانی در زمینه تولید دارو مجهز شده، از داروهای طبیعی ساده تا هسته ای و پیچیده، بنابراین ایجاد این حلقه ارتباطی بین مراكز تحیقاتی و صنایع دارویی رویكردی بوده كه در دولت مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینكه در زمینه داروسازی نیاز به یك پایگاه و مركز فناوری وجود داشته است، گفت: احداث شهرك تخصصی دارویی سلامت در استان و تولید مراكز فناوری های نو در تولید دارو نیز از گام هایی بوده كه در این زمینه برداشته شده است.
طهائی خاطرنشان كرد: یكی از پارك های تخصصی در گرمدره ایجاد شده و در این زمینه نیاز به تخصیص اعتبارات مناسب هستیم.
در این نشست، روند واگذاری اراضی 25 هكتاری و رفع معارضان مورد بررسی قرار گرفت.
8029/1535خبرنگار:حكیمه كشاورز** انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر