۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82618768
T T
۰ نفر
بسياري از معلوليت ها در ايرانشهر منشا ژنتيكي دارند

زاهدان - ايرنا - رئيس اداره بهزيستي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان با بيان اينكه پيشگيري از معلوليت محور فعاليت هاي بهزيستي است، گفت: بسياري از معلوليت ها در اين شهرستان منشا ژنتيكي دارند.

ابراهيم نرماشيري روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك طرح پيشگيري از معلوليت به يك آموزش همگاني تبديل شده است.
وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 50مورد كلاس آموزشي در محله هاي مختلف از سوي بهزيستي براي خانواده ها برگزار شده است.
وي اضافه كرد: مربيان و كارشناسان بهزيستي با آموزش هاي لازم به زوج ها و والدين، فرهنگ پيشگيري از معلوليت را در جامعه رواج مي دهند.
نرماشيري گفت: از خانواده ها انتظار مي رود براي جلوگيري از بروز معلوليت در فرزندانشان آزمايش هاي لازم را انجام دهند.
رئيس اداره بهزيستي ايرانشهر بيان كرد: پرداخت مستمري ماهيانه، شهريه دانشجويي و هزينه هاي تحصيلي، حق پرستاري به افراد داراي ضايعه نخاعي علاوه بر مستمري ماهيانه، هزينه درمان، توزيع وسايل كمك توانبخشي و مناسب سازي فضاي زندگي از جمله خدمات اين مجموعه به معلولان زيرپوشش است.
وي گفت: 80 نفر از معلولان ايرانشهري ضايعه نخاعي هستند كه به ازاي هر نفر ماهيانه 2ميليون ريال حق نگهداري پرداخت مي شود.
وي افزود: به افرادي كه ضايعه سينه دارند ماهيانه يك ميليون و 750 هزار ريال و براي كساني كه ضايعه كمري دارند يك ميليون و 500 هزار ريال حق پرستاري پرداخت مي شود.
وي اولويت اداره بهزيستي را كمك به پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه همه روزه با شكل هاي جديدي از آسيب ها در جامعه رو به رو هستيم، نياز است تا سطح دانش و آگاهي مردم نسبت به اين مسائل ارتقا يابد.
7314**8006** 6081 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني