۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82618524
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیر راه: سالانه 220 هزار واحد مسكن مهر در دولت یازدهم واگذار شد

یزد – ایرنا – قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه های منفی علیه دولت، 880هزار واحد مسكن مهر معادل سالانه 220هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش ایرنا ، احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در هفتمین آیین رسمی بهره برداری از مسكن مهر استان یزد افزود: مجموع واحدهای مسكن مهر كشور 2 میلیون و 200هزار واحد بوده كه ساخت یك میلیون و950 هزار واحد به اتمام رسیده و یك میلیون و 835 واحد افتتاح شده است.
وی افزود: 85تا 90هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و 110هزار واحد نیز معارض داشته یا بدون متقاضی است و حدود 36 هزار واحد نیز دارای مشكلات حقوقی و قضایی است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه دولت تدبیر و امید در همه آیتم های این طرح پیشتاز بوده ادامه داد: در این دولت در حالی 880 هزار واحد مسكن مهر تحویل داده شده كه این میانگین در دولت های گذشته 680 هزار واحد بوده است.
** 100هزار میلیارد تومان هزینه مسكن مهر / تكمیل مسكن مهر 10 استان دیگر تا آبان ماه
اصغری مهرآبادی تصریح كرد: دولت برای اتمام طرح‌های مسكن مهر در مجموع 50هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته كه اگر با آورده های متقاضیان و صاحبان آن جمع زده شود حدود 100هزار میلیارد تومان خواهد شد.
وی با بیان اینكه مشكلات این طرح بزرگ با این میزان بودجه، همیشه مورد تأكید ریاست جمهوری و معاون اول بوده خاطرنشان كرد: بر همین مبنا دكتر جهانگیری تاكید كرده بود بعد از حقوق و مزایای كاركنان ، تكمیل و رفع مشكلات مسكن مهر پیگیری شود.
این مسئول، یزد را دومین استان در تكمیل طرح مسكن مهر بعد از زنجان اعلام كرد و گفت: از هفته دولت تا پایان آبان ماه جاری نیز پایان مسكن مهر را در 10 استان دیگر جشن خواهیم گرفت و برای بقیه استان ها نیز بعدا برنامه ریزی می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری برای تكمیل این طرح ها از دهه فجر تا پایان سال از دستگاه ها خواست برای حل مشكلات بیمه ای ، پایان كار واحدها و اقساطی كردن تسهیلات، همكاری لازم را داشته باشند.
وی در عین حال از مساعدت و همكاری دولت تدبیر و امید در فراهم كردن زمین و امكانات چهار میلیون واحد مسكن شهری خبر داد و افزود: اگر سرانه جمعیت خانوارها را سه نفر در نظر بگیریم با تكمیل این طرح ها 12 میلیون ایرانی صاحبخانه شده و از این موهبت برخوردار می شوند.
** مسكن مهر استان یزد دارای كیفی ترین و زیباترین واحدهای كشور
اصغری مهرآبادی درباره مسكن مهر استان یزد هم گفت: امروز و در آیین جشن پایانی این واحدها كه كیفی ترین و زیباترین واحدهای كشور است باید از همه دست اندركاران مسكن مهر تشكر كنیم.
وی از مهمترین ویژگی های مسكن مهر یزد را مكان یابی مناسب و كیفیت بالای آنها اعلام كرد و ادامه داد: تنها 2 پروژه مسكن مهر یزد شامل 256واحد دارای مشكلات حقوقی و قضایی است كه در حال پیگیری می باشد.
وی تأكید كرد: مسكن مهر استان یزد كمترین مشكل را در كشور داشته و با توجه به همراهی مطلوب استاندار و معاون عمرانی، مشكلات اندكی كه بوده نیز برطرف شده است.
در پایان این مراسم كلید یك واحد مسكن مهر به طلبه ای جوان و خانواده اش تحویل و از دست اندركاران طرح 22هزار واحدی مسكن مهر استان نیز تقدیر شد.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار:محمدحسین فلاح
@irnayazdd
۰ نفر