۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82618461
T T
۰ نفر
مردم با اجراي طرح نظام سلامت با آسودگي به بيمارستان ها مراجعه مي كنند

كرمانشاه- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: بيشتر مردم در گذشته باوجود درد و بيماري اما به دليل بالا بودن هزينه بيمارستان ها نمي توانستند به اين مراكز مراجعه كنند اما در طرح تحول نظام سلامت به محض كسالت با خيال آسوده به مراكز درماني مي روند و نگران هزينه هاي درمان نيستند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا؛ روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه به نقل از دكتر حسين كريم در نشست پايش و برنامه ريزي حوزه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو، كاهش هزينه هاي مردم را از مزاياي طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: تامين رفاه و رضايت مردم مهمترين هدف اجراي اين طرح است.
وي در ادامه به سفر اعضاي هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه به شهرستان ها اشاره كرد و گفت: هدف از جلسات مكرر، سفرهاي شهرستاني و پيگيري هاي طاقت فرسا براي به سرانجام رساندن پروژه ها در راستاي بهره مندي مردم و رفع مشكلات آنها است.
وي با تاكيد بر اينكه براي ايجاد تحول و توسعه نياز به همدلي داريم تاكيد كرد كه مسوولان شهرستان دالاهو براي رسيدن به توسعه بايد همه پاي كار باشند و با اخوت و همدلي كار كنند.
وي گفت: باتوجه به اعلام تقاضاي احداث بيمارستان بايد بگويم اين امر داراي شاخص هايي است و شهرستان دالاهو خارج از اين سطح بندي بوده و بيمارستان سازي در آن از عهده وزارت بهداشت خارج است اما ما تخت هاي بيشتري را در مركز درمان بستر فعال و تعداد متخصصان را افزايش مي دهيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در ادامه افزود: پيشنهاد مي كنيم كه بهورزهاي سياري براي پايش وضعيت بهداشت عشاير طراحي شود و جمعيت را زير پوشش خدمات سلامت بگيرد.
دكتر كريم همچنين با بيان اينكه متاسفانه سوانح و حوادث به ويژه تصادفات جاده اي در شهرستان دالاهو بالاست و اين نگران كننده است، گفت: 2 بالگرد براي استان كرمانشاه در نظر گرفته شده كه به دليل حجم بالاي سوانح و حوادث در منطقه دالاهو يكي از آنها در اين شهرستان مستقر خواهد شد.
وي همچنين تاكيد كرد كه آينده بهداشت در گرو اجراي پرونده الكترونيك سلامت است كه در كرمانشاه اين طرح به خوبي در حال اجرا است.
وي اضافه كرد: باتوجه به تعداد بيماري هاي مشترك بين انسان و دام بايد دامداري هاي سنتي به سمت دامداري هاي صنعتي برود و محل نگهداري دام نبايد با انسان يكجا باشد.
او همچنين يادآور شد كه روستاي سالم مي تواند الگوي كشور شود و با راه اندازي توريسم روستا مي توان كارهاي بزرگي انجام داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه د ادامه افزود: برخي آرايشگاه ها ، سالن هاي بدنسازي و عطاري ها تبديل به قاتلاني براي جوانان ما شده اند و عوارض بسياري برجا مي گذارند .
كريم بر خواستار توجه جدي به آموزش بهداشت و بهداشت مدارس سفيران سلامت شد و اضافه كرد: اميدواريم بتوانيم با تلاش هاي نمايندگان مردم در مجلس سهم بيشتري از امكانات و تجهيزات از جمله آمبولانس هاي كشور را داشته باشيم.
تاتار فرماندار شهرستان دالاهو نيز در اين نشست گفت: در طول انقلاب تا قبل از دولت تدبير و اميد به اندازه اين چهار سال كار عمراني در حوزه سلامت در شهرستان دالاهو انجام نشده است.
فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد و دالاهودر مجلس شوراي اسلامي نيز از اجراي طرح پايش ميداني توسط مسوولان دانشگاه علوم پزشكي قدرداني كرد.
شهرستان دالاهو با 36 هزار نفر جمعيت در 100 كيلومتري غرب كرمانشاه واقع شده است.
3033انتشار دهنده:فرزاد نويدي