۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82614693
T T
۰ نفر
كارخانه قند شمال خوزستان آخرين مراحل پيش راه اندازي را طي مي كند

شوش - ايرنا - فرماندار شهرستان شوش گفت: كارخانه قند شمال خوزستان آخرين مراحل پيش راه اندازي را طي مي كند و بزودي وارد مدار توليد شكر مي شود.

كارخانه قند شمال خوزستان در شوش بيش از 10 سال است كه تعطيل شده است.
با تعطيلي اين كارخانه روند كشت و توليد چغندرقند به عنوان يك كشت اقتصادي ، اشتغالزا و استراتژيك در استان خوزستان متوقف شد.
كشت چغندرقند در دولت يازدهم در خوزستان از سر گرفته شد و امسال بيش از 10هزار هكتار چغندرقند در اين استان كشت شد اما به دليل آماده نشدن كارخانه قند شمال خوزستان ( كارخانه قند دزفول ) محصول چغندر قند توليدي استان خوزستان به كارخانه هاي توليد شكر در ديگر استانها ارسال شد.
رضا نجاتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر استخدام نيروهاي بومي منطقه در كارخانه قند شمال خوزستان اظهار كرد:شهرستان شوش داراي پتانسيل خوبي از نظر نيروي انساني تحصيل كرده است لذا تامين نيروي مورد نياز كارخانه قند شمال خوزستان از افراد بومي خواهد بود.
وي بر استفاده از نيروهاي بومي شهرستان در زمينه جذب و بكارگيري در شركت قند شمال خوزستان تاكيد كرد و از هيات مديره جديد اين شركت خواست تا اولويت بكاري گيري هرگونه نيرو در اين شركت را به فرزندان بومي و تحصيل كرده شهرستان شوش اختصاص دهند.
فرماندار شوش با اشاره به راه اندازي مجدد شركت قند در آينده نزديك بر تعيين تكليف معوقات و مطالبات نيروهايي كه در گذشته در اين شركت مشغول به كار بوده اند تاكيد كرد.
كارخانه قند شوش در سال 1354 تاسيس و در سال 1363 به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا كارخانه قند شمال خوزستان به عنوان يكي از كارخانه هاي بزرگ توليد شكر كشور پس از واگذاري به بخش خصوصي بيش از 10 سال است كه تعطيل شده است.
تعطيلي اين كارخانه بزرگ توليد شكر در شوش علاوه بر تشديد بيكاري در شمال خوزستان، موجب توقف كشت محصول چغندرقند در استان براي بيش از يك دهه شد.
پيش بيني شده با راه اندازي مجدد اين كارخانه 400 نفر به صورت مستقيم مشغول بكار شوند و براي بيش از 25 هزار نفر نيز به صورت غير مستقيم در استان خوزستان شغل ايجاد شود.
واحد تصفيه شكر كارخانه قند شمال خوزستان قرار بود آذرماه پارسال و بخش توليد شكر آن نيز قبل از خردادماه زمان برداشت محصول چغندرقند در استان خوزستان اه اندازي شود كه اين پيش بيني محقق نشد.
6068/7280
خبرنگار:مجتبي پناهي **انتشار:محمدعلي فريدپناه