۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82613655
T T
۰ نفر
تظاهرات حامیان 'نواز شریف' در شهرهای مختلف پاكستان

اسلام آباد - ایرنا - به دنبال بركناری 'نواز شریف' از نخست وزیری پاكستان توسط رای دادگاه عالی، طرفدارن وی در برخی شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایالت پنجاب به عنوان مركز قدرت حزب 'مسلم لیگ نواز' دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، تظاهر كنندگان در شهرهای لاهور، فیصل آباد، مولتان، گوجرانواله و حتی در شهرهای پیشاور و كویته با حمل تصاویر و پلاكارها و سردادن شعارهایی با مضمون اعلام حمایت از نواز شریف و حزب تحت رهبری او(مسلم لیگ نواز)، مراتب اعتراض خود را به رای دادگاه عالی كه موجب سلب صلاحیت از نواز شریف و بركناری وی از نخست وزیری شد، اعلام كردند.
از طرفی هم حزب 'تحریك انصاف پاكستان' به رهبری 'عمران خان' سرشناس ترین چهره مخالف نواز شریف، مجوز لازم را برای برگزاری یك تجمع بزرگ در اسلام آباد در روز یكشنبه(فردا) با عنوان 'تجمع شادمانی و شكرگزاری' كسب كرده و فردا پایتخت پاكستان شاهد شادمانی كسانی خواهد بود كه از مدت های پیش منتظر بركناری نواز شریف از نخست وزیری بودند.
به هرحال، در روند انتقال قدرت و تعیین نخست وزیر جدید، این حزب حاكم به رهبری نواز شریف خواهد بود كه نامزد مورد نظر خود را به نخست وزیری خواهد رساند و حزب حاكم در پاكستان دست كم تا زمان برگزاری دور آتی انتخابات در تابستان 2018، همچنان حزب مسلم لیگ نواز خواهد بود.
دادگاه عالی پاكستان روز گذشته پس از صدور حكم سلب صلاحیت نواز شریف به عنوان نخست وزیر این كشور به جرم دست داشتن در ماجرای فساد مالی 'اسناد پاناما' و پنهان كاری در ارائه اطلاعات و حقایق در خصوص دارایی های خود و ارائه مدارك جعلی به دستگاه قضایی، به او دستور داد تا هر چه سریع تر كرسی نخست وزیری را ترك كند.
عالی ترین دستگاه قضایی پاكستان همچنین 'ممنون حسین' رئیس جمهوری این كشور را مكلف كرد تا مراحل قانونی را برای ادامه برقراری دمكراسی در كشور و زمینه سازی برای تشكیل دولت جدید انجام دهد.
آساق**1723 - انتشار دهنده: