۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82605674
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: جامعه كارگري نياز به تشكل صنفي دارد

يزد- ايرنا- نماينده حوزه انتخابيه مهريز بر ايجاد تشكل صنفي كارگري در اين حوزه انتخابيه تاكيد كرد.

محمد رضا صباغيان بافقي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا در بافق با بيان اينكه كارگران قرارداد يكماهه و سفيد، امضا مي كنند اظهار داشت: اكنون حق هيچگونه اعتراضي براي كارگر وجود ندارد و هيچ نهاد و تشكل صنفي نيست كه از اين قشر زحمت كش جامعه حمايت كند.
وي افزود: هم اينك بعضا اعضاي شوراي كارگري به علت حمايت از كارگران از محل كار اخراج مي شوند و هيچ تشكل بر خاسته از ميان كارگران وجود ندارد كه با اختيارات قانوني مسائل و مشكلات كارگران را پيگيري و حل و فصل كند.
نماينده مردم ابركوه، بافق، بهاباد، مهريز و خاتم در مجلس افزود:در اجراي ماده 131 قانون كار، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانوني و بهبود وضع اقتصادي كارگران،كارگران مشمول قانون كار مي توانند مبادرت به تشكيل انجمن يا تشكل صنفي كنند.
وي موضوعات تشكيل انجمن صنفي كارگري را تلاش در جهت ارائه راه حل براي فراهم آوردن تسهيلات بيشتر براي كارگران عضو اين تشكل عنوان كرد.
صباغيان همچنين با اشاره به اصل 26 قانون اساسي گفت: در قالب ايجاد تشكل صنفي كارگري، كارگران مي توانند از حق و حقوق خود دفاع كنند.
نماينده بزرگترين حوزه انتخابيه كشور همچنين با بيان اينكه اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي بافق فقط يك بازرس دارد خاطرنشان كرد: چگونه مي توان جامعه كارگري چند هزار نفري و دهها كارگاه، كارخانه و معدن را با يك بازرس پوشش داد.
بيش از هفت هزار نفر به عنوان كارگر در معادن بافق و شركت هاي وابسته و نيز كارخانجات تعميرات ديزلهاي لكوموتيو راه آهن اين شهرستان به كار اشتغال دارند.
چهار هزار نفر از اين كارگران در شركت سنگ آهن مركزي ايران- بافق مشغول به كار هستند.
بافق گنجينه معادن ايران در فاصله 110 كيلومتري يزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار : اصغرعسكري** انتشار: فلاح
irnayazdd