۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82604656
T T
۰ نفر
عزاداري خياباني مردم آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع)

آستارا - ايرنا - مردم شيعه و سني آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع) با راه اندازي دسته هاي عزاداري در خيابان هاي اين شهر سوگواري كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سوگواران صادق آل محمد (ص) روز پنجشنبه از مقابل سپاه ناحيه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) اين شهرستان به سينه زني و عزاداري خياباني پرداختند و با بر افراشتن پرچم هاي عزا در هواي گرم، عشق و علاقه خود را به اهل بيت پيامبر خدا (ص) نشان دادند.
حضور تعدادي از شيعيان جمهوري آذربايجان، برپايي ايستگاه صلواتي و توزيع نذورات بين عزاداران از نكات جالب اين آئين بود.
حجت الاسلام محمدتقي سعيدي استاد حوزه علميه قم در اجتماع مردم عزادار آستارا در مسجد امام جعفر صادق (ع) اين شهرستان گفت: شاگردان امام صادق (ع) در آن زمان محافظان اصلي حريم اسلام بودند و دوره امامت آن بزرگوار، دوران شكوفايي علم و دانش بود.
وي با اشاره به اينكه دوران 34 ساله امامت امام صادق (ع) با 12 خليفه همراه بوده است، افزود: امام صادق (ع) در دوران امامت خود مردم را به ولايت دعوت مي كرد و لحظه اي از خدمت صادقانه به اسلام غافل نبود.
وي تربيت و پرورش چهار هزار شاگرد را از خدمات امام جعفر صادق (ع) به دين اسلام ياد كرد و ادامه داد: رشد سريع و چشمگير مذهب تشيع را مديون امام صادق (ع) هستيم و او جهاد علمي و ديني انجام داد تا جهان اسلام از بركت و معارف الهي برخوردار شود.
مداحي و ذكر مصيبت در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) از ديگر بخش هاي اين آئين بود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده و 17 درصد جمعيت اين شهرستان را اهل سنت تشكيل مي دهند.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها