۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82602897
T T
۰ نفر

سردار سلامی: ابعاد دفاعی خود را باید گسترش دهیم

۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82602897
سردار سلامی: ابعاد دفاعی خود را باید گسترش دهیم

بندرعباس- ایرنا- جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فضای حاكم بر تحولات جاری و تحركات معنادار دشمن ما را به این ضرورت و باور رسانده كه باید ابعاد دفاعی خود را گسترش دهیم كه تكمیل ابعاد مختلف قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران از آن جمله است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در همایش فرماندهان و مدیران نیروی دریایی سپاه كه در ستاد فرماندهی این نیرو در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: شعاع اطلاعاتی و افق راهبردی نیروی دریایی سپاه متناسب و هم سطح با تحرك و تهدیدهای دشمن عمق و گسترش می یابد.
وی تصریح كرد: راهبرد امروز ما ایستادگی فعال و نه منفعل است؛ یعنی در عین حال كه ایستاده ایم، پیش هم می رویم و دامنه قدرتمان را گسترش می دهیم.
وی ادامه داد: میدان عملمان را بازتر می كنیم، كمیت و كیفیت را با هم افزایش می دهیم و قابلیت فنی سیستم ها را ارتقاء می بخشیم.
جانشین فرمانده كل سپاه با اشاره به روند رو به رشد خشونت، جنایت و فتنه در دنیا، گفت: این وضعیت ره آورد بدیهی و مستقیم سیاست های آمریكا و رژیم صهیونیستی در دنیا است.
وی افزود: رفتار آمریكا در جهان چیزی جز توسعه نفرت، كینه توزی و گسترش جنگ ها و اختلافات و رونق كارخانه های اسلحه سازی را به دنبال نداشته و تكاپوی جنگی در بسیاری از نقاط دنیا، نتیجه سیاست های نفرت آفرین آمریكا در سطح جهان است.
سردار سلامی با بیان اینكه ظهور انقلاب اسلامی ایران معادلات و مناسبات ظالمانه ابرقدرت ها را برهم زد، گفت: دشمنان با وجود اینكه در بكارگیری تمام عناصر قدرت به درجه اشباع رسیده اند، اما قادر به مدیریت نتیجه تحولات ناشی از شكل گیری و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی نیستند.
وی با بیان اینكه امروز تمام ظرفیت و قدرت نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شده است ، اظهار كرد: هر چه دشمن قدرت افزایی می كند، نمی تواند بیش از این موثر واقع شود زیرا جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است.
سردار سلامی ادامه داد: میدان تأثیر و فضای تحولی با نقش آفرینی هواداران انقلاب در منطقه به گونه ای بوجود آمده كه در حال تغییر مناسبات قدرت در جهان است.
جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: گسترش جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی فضای تسلط سیاسی سنتی امپراطوری ها را تنگ تر كرده و مناطقی كه روزگاری سرزمین های بلامنازع و تحت سیطره امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی دشمن بود، امروز به میدان های بزرگ جهاد علیه دشمنان ما تبدیل شده است.
سردار سلامی با تاكید بر اینكه ساختمان عظیمی از قدرت با بهره گیری از گفتمان الهام بخش انقلاب اسلامی در حال شكل گیری است، گفت: قدرتی كه می تواند در دوردست با سیاست های دشمنان اسلام به نحو شایسته درگیر شده، آن را متوقف و منحرف كرده و ناكام گذارد.
وی با بیان اینكه اقتدار ما اعتبار جهانی یافته است، گفت: دشمنان امروز این توانمندی را به رسمیت می شناسند و برای آن حساب ویژه ای معادل نگاه به یك ابرقدرت باز كرده اند.
سردار سلامی خاطرنشان كرد: در هر مقطع زمانی، جهان یك میدان تحول دارد كه از آن نقطه تحولات جهان شكل می گیرد و امروز این میدان، غرب آسیا می باشد كه به پاشنه آشیل تحولات جهانی تبدیل شده است.
7198/6048/1772
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: مجید ملازاده