۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82602642
T T
۰ نفر
بي توجهي به منشور حقوق شهروندي اجحاف در حق مردم است

سبزوار- ايرنا- معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه سبزوار گفت: بي توجهي به منشور حقوق شهروندي توسط دستگاه هاي اجرايي اجحاف در حق مردم محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا، احمد برادران روز سه شنبه در نشست كارگروه حقوق شهروندي در فرمانداري سبزوار افزود: تدوين و تصويب حقوق شهروندي از مهمترين مطالبه هاي مردم و وعده هاي دولت تدبير و اميد است كه با وجود ضرورت و اهميت اجراي آن در جامعه هنوز از سوي عده اي مورد تعدي و سياه نمايي قرار مي گيرد.
وي اظهار كرد: در ايام برگزاري انتخابات، برخي با حمله به منشور حقوق شهروندي نسبت به رئيس جمهوري و دولت اتهامات ناروا وارد كردند كه اين كار هنوز ادامه دارد.
وي گفت: منشور حقوق شهروندي به معناي پاسخگويي دستگاه هاي اجرايي به مطالبات مردم است كه بايد توسط همه دستگاه ها به صورت شفاف انجام شود.
برادران افزود: در اين راستا از دستگاه هاي اجرايي انتظار مي رود دستورالعمل هاي اجراي حقوق شهروندي را زير نظر كميته اي به همين نام بومي كنند و به مرحله اجرا درآورند.
وي اظهار كرد: مسئولان در زمينه صيانت از حقوق شهروندي به گونه اي عمل كنند كه اين منشور مهم مانند طرح تكريم ارباب رجوع در ادارات به حاشيه نرود.
وي با تاكيد بر اينكه امروز همه شهروندان بايد از حقوقشان مطلع باشند، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سازمان تبليغات اسلامي نقش بسزايي در اين زمينه دارند.
برادران افزود: آموزش و پرورش سبزوار مي تواند به عنوان طرح ابتكاري منشور حقوق شهروندي را به صورت يك درس فوق برنامه به دانش آموزان آموزش دهد.
وي با تاكيد بر بهره مندي بانوان از منشور حقوق شهروندي اظهار كرد: يكي از موارد نقض اين منشور در سبزوار، جمع آوري حصارهاي بوستان بانوان در اين شهر توسط شهرداري است كه با اين اقدام، بانوان سبزوار از حضور در محل امن و داشتن آزادي در چهارچوب قانون محروم شدند.
وي گفت: در اين راستا شهرداري بايد هر چه سريعتر نسبت به مناسب سازي بوستان بانوان اين شهر اقدام و محيط مناسب براي اين قشر فراهم كند.
فرماندار سبزوار افزود: مسئولان در هر سطحي قبل از انجام كارها و اقداماتي كه داراي تبعات امنيتي، سياسي و اجتماعي است بايد هماهنگي هاي لازم را با فرمانداري انجام دهند.
در اين نشست مقرر شد منشور حقوق شهروندي بومي سازي و در ادارات نصب شود.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم