۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۳
کد خبر: 82596658
T T
۰ نفر
راهپيمايي بانوان مازندراني در صيانت از عفاف و حجاب

ساري - ايرنا - بانوان مازندراني در حمايت از حريم خانواده و صيانت از عفاف و حجاب عصر چهارشنبه در برخي شهرهاي اين استان راهپيمايي كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين راهپيمايي توسط ستاد عفاف وحجاب شهرستانهاي مازندران سازماندهي شده بود و با حضور جمعي از بانوان استان و با شعارهاي دعوت به حجاب و عفاف و صيانت از حريم خانواده در مسيرهاي پرتردد شهري انجام شد.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي با در دست داشتن پلاكاردهايي در دفاع از حجاب و ارزش هاي اسلامي و انقلابي و محكوم كردن هجمه فرهنگي دشمنان عليه حريم خانواده به نقش حجاب و عفاف در صيانت از خانواده تاكيد كردند.
بانوان مازندراني همچنين در اين راهپيمايي خواستار رسيدگي دستگاه هاي مسئول به موضوع حجاب و عفاف و اجراي قوانين مربوطه شدند و از دستگاه قضايي خواستند با حرمت شكنان و هنجارشكنان برخورد قاطع كند.
امام جمعه آمل در جمع بانوان شهرستان آمل كه در محل ميدان 17شهريور اين شهر تجمع كرده بودند، گفت: پيام حجاب عرضه كردن انسانيت زن است نه جنسيت و وظيفه بانوان محجبه اين است كه آيه هاي قرآن در زمينه حجاب را بيشتر در جامعه مطرح كنند.
حجت الاسلام سيدجليل مرتضوي افزود: حجاب يكي از مطالبات اصلي بانوان در جامعه است كه بايد رعايت شود، بدون شك افزايش معرفت ديني و معنوي جوانان به ‌ويژه دختران در جامعه و نهادينه شدن موضوع عفاف و حجاب نيز به ‌عنوان يك ضرورت ديني و اجتماعي نويد بخش جامعه سالم و آرماني خواهد بود.
وي، با بيان اينكه رعايت حجاب و عفاف نخست بايد از فرد آغاز شود، ادامه داد: پيام اجتماع بزرگ امروز بانوان اين بود كه حجاب باعث عزت و عظمت زن مي شود و بايد مورد حمايت قرار گيرد.
امام جمعه آمل با اشاره به نقش خانواده و اجتماع در رعايت حجاب و عفاف در جامعه افزود: دشمن با گسترش ماهواره ها، بي حجابي و بدحجابي در جامعه، خانواده اسلامي ايران را هدف قرار داده است.
حجت الاسلام مرتضوي اضافه كرد: براي ريشه كن كردن معضل بدحجابي همه دستگاه هاي اجرايي بايد به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند و وارد عمل شوند.
21تيرماه به‌عنوان روز عفاف و حجاب و 19 تا 25 تيرماه نيز به پاس گراميداشت ياد و خاطره مدافعان حريم حجاب به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاري شده است.
خبرنگار: مهدي غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7327/1654