۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82596553
T T
۰ نفر

زندانی شدن 21 روزنامه نگار در بنگلادش

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82596553
زندانی شدن 21 روزنامه نگار در بنگلادش

دهلی نو-ایرنا- روزنامه نگاران بنگلادش با اعتراض به تهدید و ارعاب خبرنگاران اعلام كردند در سه ماه گذشته 21 خبرنگار براساس بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات و اطلاعات كشور زندانی شده اند.

به گزارش ایرنا،روزنامه نگاران بنگلادش روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای با نگرانی از موج جدید دستگیری و زندانی كردن خبرنگاران خواستار لغو بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات و اطلاعات شدند.
'ازمل حق هلال' با 32 سال سابقه روزنامه نگاری ماه گذشته براساس بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات واطلاعات مجرم شناخته شد.
وی اظهار كرد صدور این حكم در دوران ژنرال ها وحكومت نظامی امری عادی بود ولی این حكومت یك دولت دمكراتیك باعث تعجب است.
'پروبیرسیكدر' یكی دیگر از روزنامه نگاران بنگلادشی در سال 2015 در شبكه اجتماعی از تهدید به قتل خود خبر داد كه پلیس به جای تحقیقات وی را دستگیر و روانه زندان كرد.
'رضا الدین احمد' سردبیر روزنامه 'نیوزتودی'گفت كه بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات و اطلاعات بسیار سختگیرانه وبا روح آزادی مطبوعات در تضاد است.
'انیس الحق' وزیر قانون بنگلادش چندی پیش پس از اعتراضات گسترده به بند 57 اعلام كرد از این بند برای تحت تعقیب قراردادن روزنامه نگاران استفاده نخواهد شد.
روزنامه 'دیلی استار'داكا روز چهارشنبه در گزارشی اعلام كرد از سال 2013 تاكنون 700 پرونده براساس بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات و اطلاعات علیه روزنامه نگاران تشكیل شده است.
براساس بند 57 قانون تكنولوژی ارتباطات و اطلاعات بنگلادش اگر شخصی به طورعمد در وب سایت یا در هرصفحه الكتریكی اقدام به انتشار مطلبی كند كه ناخوشایند باشد وخواننده را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد فساد،برهم خوردن نظم،آسیب زدن به اعتقادات مذهبی و یا تحریك علیه هر شخص و یا سازمان شود جرم تلقی می شود.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد