۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82596393
T T
۰ نفر
طیب نیا: بانك ملی در كاهش نرخ سود بانكی پیشگام شود

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از بانك ملی ایران انتظار می رود به عنوانی با ریسك صفر، در كاهش نرخ سود پیشگام باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی طیب نیا» در آیین افتتاح موزه بانك ملی ایران افزود: نرخ بالای سود بانكی بخش های اقتصادی و تولیدی كشور را در تنگنا قرار داده است.
وی با برشمردن انتظارات دولت از بانك ملی به عنوان بانكی 100 درصد دولتی گفت: این بانك باید تلاش موثری در كاهش نسبت مطالبات غیرجاری خود داشته باشد و آن را به نصاب های بین المللی برساند.

*
وزیر امور اقتصادی و دارایی استفاده مناسب از فضای پسابرجام برای توسعه روابط بانكی از سوی بانك ملی را خواستار شد و گفت: محدودیت های ناشی از تحریم به تدریج در حال رفع است و انتظار می رود بانك ملی تلاش خود را برای توسعه تعاملات بین المللی مضاعف كند.
طیب نیا بر تسریع در واگذازی اموال مازاد بانك ملی ایران تاكید كرد و توسعه بانكداری الكترونیك، ارتقای دانش نیروی انسانی بانك و تامین مالی فعالیت های اقتصادی بویژه صنایع كوچك و متوسط در این بانك را خواستار شد.
طیب نیا از بانك ملی به عنوان گنجینه ارزشمند نظام بانكی یاد كرد و گفت: از بانك ملی انتظار می رود از دانش انباشته خود برای اصلاح نظام بانكی گام بردارد و بانك پیشرو در این زمینه باشد.
به گزارش ایرنا، موزه بانك ملی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور معاون اول رییس جمهوری در ساختمان قدیم این بانك در خیابان فردوسی تهران گشایش یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*2025*1961* خبرنگار: لیلا جودی*انتشار: مریم مسعود
۰ نفر