همایش عفاف و حجاب/ من خانواده ام را دوست دارم

تهران - ایرنا - همایش ملی عفاف و حجاب و مراسم یاد و خاطره شهدای مسجد گوهر شاد در سال 1314 با حضور هزاران نفر از بسیجیان در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی و سخنرانی دستیار رییس جمهوری در حقوق شهروندی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در این مراسم هزاران نفر از رده های تابعه سازمان بسیج وزارتخانه ها و ادارات تهران بزرگ ، بسیج روحانیون و طلاب ، مقامات لشكری و كشوری شركت داشته و حاضران در این همایش شعار «من خانواده ام را دوست دارم » در هفته بزرگداشت عفاف و حجاب را بارها تكرار كردند.
در این مراسم ابتدا حجت السلام عبدالعلی گواهی رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهر شاد در سال 1314 اظهار كرد : اولین بار در ایران رضا خان برای كشف حجاب زنان ایرانی اقدام كرد و در جلسه ای همسر خود را بدون حجاب و با پوشاندن لباس غیر اسلامی ترغیب كرد.
گواهی مدیر آستانه مقدس امامزاده صالح (ع) با اشاره به اینكه پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جهان اسلام است گفت : در موضوع حجاب با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، جایگاه زنان ایرانی دگرگون شد و زنان در كنار مردان در جامعه ظاهر شدند و مسئولیت زنان ایرانی در جامعه اسلامی افزایش چشمگیری داشته است.
سرهنگ علی رضا عاشوری فرمانده سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ هم در این همایش نقش زنان در ساختار جمهوری اسلامی را پر رنگ دانست و گفت : زنان ایرانی با موفقیت در تمامی عرصه ها حضور دارند . نقش خود را در كنار فعالیت های اجتماعی در زمینه خانه داری و كانون خانواده در تربیت و علیم فرزندان به عهده دارند.
در این مراسم الهام امین زاده دستیار محترم رییس جمهوری در حقوق شهروندی به تبیین حقوق زنان از منظر اسلام و حقوق بین المللی پرداخت و ضمن بیان اینكه حجاب محدودیت نیست خواستار حضور با اقتدار زنان در عرصه های مختلف در كنار تربیت فرزندان در خانواده شد.
معاون سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار و ادارت و وزارتخانه ها در باره برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید همه دستگاه ها و عموم مردم تلاش كنند تا بحث حجاب نهادینه شود .
سرهنگ پاسدار محسن عوضدخت افزود: باید همه دستگاههای دولتی و سازمانهای مربوط به خانواده و همچنین مردم ایران تلاش كنند تا در جهت تحكیم بنیاد خانواده یعنی موضوع حجاب و عفاف در جامعه پاسداری شود.
وی تصریح كرد : امروز استكبار جهانی و مسئولان آمریكایی علیه حجاب مواضع تندی دارند یكی از اهداف آنان این است كه بتوانند در بنیان خانواده نظام جمهوری اسلامی ایران رخنه ایجاد كرده و آن را تضعیف كنند.
عوضدخت تاكید كرد: تلاش دشمن برای صدمه زدن به انقلاب اسلامی همواره بی نتیجه مانده و بسیج مستضعفان برای تحكیم بنیان خانواده برنامه های زیادی دارد كه این همایش نیز یكی از برنامه های ترغیب برای حفظ حجاب و عفاف در میان زنان ایرانی و مسلمان است.
در پایان مراسم نیز بیانیه همایش با شعار« حیا؛ عفاف ؛ حجاب ؛ ندای فطرت و تعالی اجتماعی » توسط یكی از بانوان بسیجی قرائت شد و درباره شهدای مظلوم حمله وحشیانه به مردم در مسجد گوهرشاد در مشهد توسط نیروهای رضا خان در سال 1314 سخنانی ایراد شد.
اجتمام / 1095 ** 1569
خبرنگار : رضا رضائی مجد ** انتشار : علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej