۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82595783
T T
۰ نفر

كيميا تكواندو كشور را گرفتار حاشيه ها نكنيم

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82595783
كيميا تكواندو كشور را گرفتار حاشيه ها نكنيم

كرج - ايرنا - موضوع بيماري كيميا عليزاده قهرمان البرزي تكواندو كشور اين روزها به سوژه مستمر رسانه ها مبدل و شايعات مختلف درباره نوع بيماري او مطرح شده در حالي كه روا نيست كه اين قهرمان جوان و آينده دار كشور را گرفتار حاشيه ها كنيم.

به گزارش ايرنا، كيميا عليزاده بانوي قهرمان تكواندو كشور اين روزها درگير شايعات بسياري شده كه اين شايعات سبب رنجش خاطر اين قهرمان، خانواده و جامعه ورزشي شده است.
شايعات بسياري از بيماري و كناره گيري كيميا از دنياي ورزش اين روزها نقل محافل رسانه اي و به ويژه فضاي مجازي شده در حالي كه بسياري از مسائل مطرح شده صحت ندارد.
كيميا پس از بازگشت از مسابقات قهرماني جهان در كشور كره جنوبي، همانند بسياري ديگر از افراد دچار بيماري شده، اما در اين ميان عده اي هر روز در سايت ها و فضاي مجازي حرف هاي جديدي را درباره بيماري او مطرح مي كنند.
اين شايعات سبب شده تا كيمياي ورزش ايران كه اين روزها دچار يك بيماري ويروسي شده و دوران نقاهت خود را طي مي كند، به جاي داشتن آرامش به دنبال اين باشد كه پاسخي براي اين شايعات بيابد.
در برخي سايت ها اينگونه نقل شده كه كيميا عليزاده در دوران مسابقات در كشور كره جنوبي دوران بيماري شده و روز گذشته نيز به نقل از يك پزشك بيان شده كه به دليل شدت بيماري، وي بايد براي هميشه يا حداقل موقت از دنياي ورزش خداحافظي كند.
اين در حالي است كه هنوز هيچ منبع موثقي اين مطالب منتشره را تاييد نكرده و بازار شايعات اين روزها در خصوص قهرمان تكواندو ايران داغ است.
شايعات ايجاد شده به قدري است كه خانواده كيميا و جامعه ورزش از افرادي كه اين شايعات را مطرح مي كنند گله مند هستند، به نظر مي رسد آن چيزي كه اين روزها علاوه بر بيماري، كيمياي ورزش ايران را آزرده خاطر مي سازد، ويروس شايعات است، شايعاتي كه روح و جسم اين قهرمان جوان ايراني را نشانه رفته و برخي خواسته يا ناخواسته به اين مسايل دامن مي زنند در حالي كه كيميا تكواندو ايران سال ها مي تواند براي ايران اسلامي افتخارآفريني كند.
كيميا عليزاده اين روزها در بيمارستان به سر مي برد كه طبق گفته برخي مسئولين هم اكنون بهبودي خود را به دست آورده و طي چند روز آينده از بيمارستان مرخص مي شود، به نظر مي رسد وقت آن رسيده كه بازار اين شايعات تعطيل شده و اجازه داده شود تا كيميا عليزاده پس از طي دوران كامل نقاهت خود از برنامه هاي آينده اش بگويد.
مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ارتباط با بيماري كيميا گفت: كيميا عليزاده ازچند روز گذشته به علت ابتلا به يك نوع بيماري ويروسي كه موجب ضعف ايمني و ضعف عضلاني شده است، در يكي از بيمارستان هاي خصوصي تهران بستري است.
عباس زارع نژاد افزود: وضعيت كيميا عليزاده خوب است و بيماري عضلاني وي روند بهبود را طي مي كند و در روزهاي آينده از بيمارستان مرخص مي شود.
وي اضافه كرد: كيميا عليزاده دچارنوعي سندرم (گلين باره) است كه به نوعي سيستم عصبي و عضلات محيطي وي را درگير و سبب عدم تعادل و فلجي موقت مي‌شود، البته درمان اين بيماري تا سه هفته‌ طول مي كشد.
سرمربي تيم ملي تكواندو در گفت وگو با ايرنا گفت: در برخي از سايت هاي خبري اينگونه القاء شده كه كيميا عليزاده در دوران مسابقات در كشور كره دچار بيماري شده اين در حالي است كه اگر عكس هاي ورود كيميا را به فرودگاه و پس از آن مشاهده كنيد، هيچ گونه علائم بيماري در وي ديده نمي شود.
مهرو كمراني افزود: اين شايعه كه كيميا در كره جنوبي به بيماري مبتلا شده دروغ محض است و در خصوص بيان اين شايعات واقعا از دست برخي رسانه ها گلايه دارم.
وي ادامه داد: پس از چند روز از حضور كيميا در كشور علائم بيماري مشخص شد كه پس از آزمايش ها مشخص شد كه ويروسي وارد سيستم عصبي وي شده كه سبب شده تعادلش بهم بخورد و سرگيجه داشته باشد.
سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: پس از انجام چندين آزمايش و ام آر آي خوشبختانه مشخص شد كه چيز خاصي نيست و سردرد وسر گيجه كيميا نيز پس از طي درمان برطرف مي شود.
كمراني ادامه داد: بيماري كيميا يك بيماري قابل درمان است، مشكلي ندارد اما به جاي اينكه در اين دوران آرامش داشته باشد، بايد برخي ادعاهاي مطرح شده را تكذيب كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود شايعات در خصوص احتمال كناره گيري كيميا از دنياي ورزش را تكذيب كرد.
سرمربي تيم ملي تكواندو جمهوري اسلامي ايران گفت: كيميا طي دو سه روز آينده از بيمارستان مرخص مي شود و انتظار ما از همه اين است كه به جاي مطرح كردن اينگونه شايعات، كاري كنند كه كيميا عليزاده با به دست آوردن آرامش خود بار ديگر به صحنه رقابت ها برگشته و افتخار آفريني كند.
كيميا عليزاده ورزشكار ممتاز البرز در فينال مسابقات قهرماني جهان در مقابل حريف ساحل عاجي خود نتيجه را واگذار كرد و نخستين مدال نقره تاريخ تكواندو بانوان در مسابقات جهاني را كسب كرد.
بيست و سومين دوره مسابقات قهرماني جهان 2017 در تيرماه با حضور 973 تكواندوكار از 183 كشور در سالن «تي‌وان آرنا» موجو برگزار شد.
7414/1535خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده:داريوش غفاري