۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۸:۵۸
کد خبر: 82591458
T T
۰ نفر
12 بقعه متبركه آذربايجان غربي ميزبان طرح نشاط معنوي

اروميه- ايرنا- معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: طرح تابستاني نشاط معنوي در 12 بقعه متبركه اروميه، خوي، سلماس، مياندوآب و چايپاره در حال برگزاري است.

حجت الاسلام مجيد ميرزايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امامزادگان غريب حسن، محمد و ابراهيم و سراج الدين اروميه، امامزادگان سيد بهلول، ميرهادي، سيد تاج الدين و بقعه شيخ نوايي خوي، امامزادگان برگشاد و سيد محمد اهرنجان سلماس و زيارتگاه حضرت عباس و امامزاده تاج الدين علي مياندوآب و تكيه حضرت ابوالفضل چايپاره بقاع متبركه ميزبان طرح نشاط معنوي است.
وي اظهار كرد: 20 نفر مبلغ غيربومي براي فعاليت تبليغي در طرح نشاط معنوي به اين استان اعزام شده است كه با برپايي نماز ظهر و عصر و پاسخگويي به سوالات شرعي، مشاوره و برگزاري كلاس هاي قرآني و مذهبي در قالب خيمه هاي معرفت به فعاليت تبليغي مشغول هستند.
وي ادامه داد: اجراي طرح نشاط معنوي همزمان با سراسر كشور از 15 تيرماه جاري در استان آغاز شده است و تا 26 مرداد ماه آينده ادامه مي يابد.
حجت الاسلام ميرزايي گفت: علاقه مندان به حضور در كلاس هاي طرح نشاط معنوي مي توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خيريه شهرستان ها يا دفاتر فرهنگي و قرآني بقاع متبركه مجري طرح نسبت به نام نويسي و حضور در كلاس هاي ورزشي، تفريحي، انس با قرآن، تصحيح قرائت قرآن، آشنايي با امامزادگان و مسابقات بين دانش آموزي اقدام كنند.
وي ادامه داد: جوانان و نوجوان در گروه سني هفت تا 18 سال مي‌توانند براي ثبت‌نام در طرح نشاط معنوي اقدام كنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي افزود: طرح تابستاني نشاط معنوي با هدف پر كردن اوقات فراغت و ترغيب نوجوانان و جوانان به عرصه‌هاي ديني و بهره‌مندي از ظرفيت آموزشي مبلغان در جوار امامزادگان و بقاع متبركه و در راستاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي و استفاده حداكثري از برنامه هاي آموزشي و فرهنگي در فضاي معنوي بقاع متبركه اجرا مي شود.
وي بيان كرد: با حضور كودكان و نوجوانان در طرح تابستاني نشاط معنوي و بهره‌مندي از حضور مربيان مجرب و مبلغان ديني تلاش مي‌شود تا دانش آموزان علاوه بر استفاده از مباحث مختلف علمي، ديني و فرهنگي، از فضاي معنوي بقاع متبركه نيز بهره‌مند شوند.
به گزارش ايرنا، طرح نشاط معنوي هر سال در فصل تابستان به منظور پركردن اوقات فراغت دانش آموزان در امام زادگان و بقاع متبركه سراسر كشور اجرا مي شود.
در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تبديل امامزاده ها و بقاع متبركه به قطب هاي فرهنگي تاثيرگذار، در سال هاي اخير اين اماكن در سطح كشور در مواقع مختلف سال از جمله نوروز، ايام ماه مبارك رمضان، ماه محرم و تعطيلات تابستاني به مركزي براي اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي با محوريت قرآن و اهل بيت (ع) تبديل شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي