۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82589704
T T
۰ نفر
افزايش ميزان مشاركت مردم در پرداخت ماليات ضروري است

كاشان - ايرنا - نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان افزايش ميزان مشاركت مردم در پرداخت ماليات را ضروري دانست و گفت: وزارت امور اقتصاد و دارايي بايد با انجام روش هاي صحيح ميزان مشاركت مردم در پرداخت ماليات را افزايش داده و زمينه اين وظيفه ملي را فراهم كند.

به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كاشان پرداخت ماليات را يك وظيفه ملي دانست و افزود: پرداخت ماليات توسط صاحبان صنايع، تجارت و اصناف يكي از اصلي ترين منابع درآمدي دولتها است كه در جهان، دولت ها كشور را با دريافت آن اداره مي كنند.
وي با يادآوري 16 تير آغاز هفته ماليات اظهار كرد: پرداخت ماليات در كشور به جايگاه اصلي نرسيده و برخي پرداختن نكردن ماليات را به نوعي زرنگي مي دانند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: وزارت امور اقتصاد و دارايي بايد با شيوه هايي نگذارد فقط ماليات از قشرهاي ضعيف و كم درآمد مانند كارمندان گرفته شود و سرمايه گذاران با روابط نادرست ازپرداخت ماليات شانه خالي كند.
وي هم چنين 14 تير روز شهرداري ها و دهياري ها را يادآور شد و راه اندازي فرودگاه، اجراي طرح هاي عمراني به ويژه پل ولايت، حمايت، وحدت، وفا و صميميتي كه بين شهرداري و شوراها وجود دارد را از جمله اقدام هاي مثبت شهرداري كاشان برشمرد.
نمازي خاطر نشان كرد: مجوز براي راه اندازي فرودگاه فقط در مراكز استان ها صادر مي شود اما با تلاش فرماندار و شهردار و پيگيري هايي كه انجام داديم فرودگاه كه منشا بركت است در كاشان نيز راه اندازي شد.
وي از برقراري پروازهاي نجف اشرف و بغداد نيز با پيگيري مسئولان از اين فرودگاه نيز خبر داد و گفت: پيشتر مردم براي زيارت حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع) با هواپيما به تهران يا اصفهان سفر مي كردند اما امروز، خدمات اين سفر در فرودگاه كاشان فراهم شده است.
آيت الله نمازي با اشاره به گذشت 820 روز از تجاوز آل سعود با چراغ سبز آمريكا به مردم بي گناه و مظلوم يمن، گفت: اين جنايتكاران نتوانستد، ملت مظلوم، مقتدر و مقاومت يمن را ناگريز به سازش و تسليم كنند.
امام جمعه كاشان تصريح كرد: پرونده و تومار حيات سياسي نظامي گروه تكفيري تروريستي داعش در عراق و سوريه به بركت فضل پروردگار و اهل بيت و امامان معصوم (ع) بسته شد.
وي تاكيد كرد: اين گروه تكفيري با وجود حمايتهاي همه جانبه آمريكا، آل سعود، رژيم صهيونيستي و انگليس نتوانست به بركت فتواي جهاد مرجعيت عالي شيعه در عراق در برابر قهر الهي، مقاومت كند و شكست خورد.
7408/6136 * خبرنگار: يوسف صائب * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir