۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82589627
T T
۰ نفر
دولت مصوبه اي راجع به عفاف و حجاب را عملياتي و اجرايي كند

زنجان - ايرنا - امام جمعه ابهر گفت: دولت محترم آينده تلاش كند مصوبه اي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي راجع به عفاف و حجاب را عملياتي و اجرايي كند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام جعفر رحيمي در خطبه هاي نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به روز حجاب و عفاف، اظهار كرد: كشف حجاب يك ابزار استعماري و در جهت تسلط فرهنگي و به تبع آن تسلط سياسي جوامع غربي بر ديگر جوامع بوده است.
وي افزود: در ايران معاصر اولين گام ها در جهت مبارزه سازمان يافته با حجاب و تلاش براي استفاده ابزاري از زنان در جهت مقاصد شوم و پليد فرهنگي به اواخر دوره قاجار باز مي گردد و اولين گروهي كه از اين انديشه استفاده كردند گروه منحرف و دست ساز بهائيت بودند.
امام جمعه ابهر خاطرنشان كرد: آئين مقدس اسلام بر خلاف پاره اي از عقايد كه دنيا را فداي آخرت نموده و همه چيز را رها ساخته اند، مشوق ترقي و تعالي رشد و معنويت در كنار تلاش بوده و همه پديده هاي جهاني و مخلوقات عالم امكان را براي بهره جويي منطقي و عقلاني آدميان دانسته است.
وي يادآور شد: زن نيز از منظر اسلام داراي شخصيت و جايگاه ارزشمند و مقدسي بوده و وجود او زينت بخش آفرينش انسان است و افق او روح تجلي گاه رحمت پروردگار است و از دامن پاك او مرد به عرش و افلاك و معراج صعود مي كند.
حجت الاسلام رحيمي تاكيد كرد: در عصر حاضر متاسفانه بسياري از ارزشهاي ديني و انساني از طرف مستكبران جهانخوار با گسترش سلطه شبكه سازمان هاي بين المللي بر سراسر عالم مورد هجوم و تخريب قرار گرفته و اشاعه ابتذال و فساد، نام ترويج فرهنگ و خدمت به جامعه بشري به خود مي گيرد و دفاع از هويت ملي و ارزش هاي والاي انساني و فرهنگي واپسگرايي، سكون و عقب ماندگي تلقي مي شود.
وي ابراز كرد: باندهاي آشكار و نهان مافيايي و مخوف از هر وسيله اي براي استحاله فرهنگي و مسخ ارزشهاي معنوي بويژه تهاجم و شبيخون فرهنگي، عليه دژ مستحكم عفاف و پوشش اسلامي بهره مي جويند و امروز انقلاب اسلامي ايران در نوك زهرآگين اين حملات ناجوانمردانه واقع شده است.
امام جمعه ابهر تصريح كرد: دشمن در ابتدا تلاش مي كند مرزهاي ما را هدف قرار دهد كه چندين سال اين جنايت را كرده و در مرحله بعدي اقتصاد ما را مورد هجوم قرار داده و تحريم هاي سنگيني را تحميل كردند و در مرحله بعدي، دين جوانان ما را مورد هجوم و غارت قرار داده است و انواع شبهه ها را بوسيله ماهواره ها و فضاي مجازي و توسط افراد مزدور و خائن مطرح مي كند.
7324/6085
خبرنگار: اكرم بيات ** انتشار دهنده: رويا رفيعي