۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82586350
T T
۰ نفر
نماینده مجلس سوریه: مخالفان خارج نشین هیچ برنامه ای ندارند

دمشق - ایرنا - نماینده حلب در مجلس سوریه گفت: مخالفان خارج نشین غیر از اجرای دستور كشورهای میزبان هیچ طرح و برنامه مستقلی ندارند.

بطرس مرجانه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه مخالفان خارج نشین توانایی تصمیم گیری و حتی اختیار تصمیم گیری ندارند.
وی اظهار داشت: گروه های مخالف سوریه دارای اختلاف های شدید میان خود هستند و اعضای یك گروه نیز بایكدیگر دچار اختلاف و چند دستگی هستند.
مرجانه اضافه كرد: آن ها از كشورهای مختلف پیروی می كنند و سیاست ها و منافع كشورهای میزبان و حامی مالی و تسلیحاتی آن ها نیز باهم متفاوت است.
وی با بیان اینكه این مخالفان دستاوردی نخواهند داشت، زیرا هیچ برنامه ای ندارند، افزود: آن ها از ابتدا فقط خواستار تحویل گرفتن كشور و حكومت سوریه بوده اند و از هیچ قانون و منطقی پیروی نمی كنند.
نماینده مجلس سوریه تصریح كرد: موضع اصولی هیات مذاكره كننده سوریه همواره ثابت بوده است و این هیات براساس اصولی مانند ضرورت حفظ یكپارچگی كشور و تعیین سرنوشت ملت به دست خود و بدون دخالت خارجی مذاكره می كند.
مرجانه با اشاره به اینكه این اصول زیربنای هرگفت و گویی است، اضافه كرد: این ملت سوریه هستند كه باید تصمیم بگیرند چه كسی می تواند در حكومت باشد و چه كسی نباشد.
وی اظهارداشت: علاوه بر میدان سیاسی در صحنه میدانی و داخلی نیز ابتكار عمل در دست ارتش سوریه است كه مناطق مختلف را از تروریست ها پاكسازی كرده و مصالحه در مناطق مختلف نیز نتایج بی نظیری دربرداشته است.
مرجانه اضافه كرد: همزمان با عملیات نظامی و مبارزه با تروریسم، این مصالحه ها بسیاری از مناطق و افراد را به آغوش كشور بازگردانده است.
وی گفت: بسیاری از افراد مسلح در مناطقی كه آشتی و مصالحه انجام شده پس از ناامید شدن از عملی شدن وعده های گروه های تروریستی و طرف های خارجی سلاح خود را تحویل دادند و به زندگی طبیعی بازگشتند.
خاورم**6116**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری