۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82585862
T T
۰ نفر

450هزار بوشهری كارت ملی هوشمند ندارند

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82585862
450هزار بوشهری كارت ملی هوشمند ندارند

بوشهر- ایرنا- مدیركل ثبت احوال استان بوشهر گفت: 450 هزار نفر معادل 45 درصد از جمعیت این استان هنوز برای دریافت كارت ملی هوشمند و الكترونیك اقدام نكرده اند.

كیامرث صالحی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینكه براساس برنامه باید تا سال 97 همه كارتهای ملی قدیمی به هوشمند تبدیل شود، افرادی كه تاكنون اقدامی برای تعویض كارتهای ملی خود انجام نداده اند باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام كنند.
وی اضافه كرد: با توجه به اینكه امكان ورود به دولت الكترونیك و دریافت خدمات باید با كارت هوشمند ملی باشد به همین دلیل دریافت این كارت برای شهروندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
صالحی نیا اظهار كرد: در استان بوشهر تاكنون 354هزار نفر درخواست صدور كارت ملی هوشمند داده اند كه برای 226هزار نفر كارت صادر شده است.
وی تاكید كرد: برای پیشگیری از تضییع حقوق و قطع خدمات لازم است افراد به دفاتر پست و پیشخوان كه امور ثبت احوال را انجام می دهند مراجعه و درخواست دریافت كارت هوشمند بدهند.
صالحی نیا افزود: در این ارتباط با پیش ثبت نام در سامانه WWW.ncr.ir محل مراجعه را انتخاب كنند.
وی یادآور شد: همزمان بااستقرار دولت الكترونیك در اداراه ها از سال 91 صدور كارت‌های ملی هوشمند در استان بوشهر آغاز شد و همه مراكز ثبت احوال و دفاتر پست در این مهم همكاری دارند.
صالحی نیا ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران كارت‌های ملی اولیه تا پایان سال 97 اعتبار دارد و پس از آن دستگاه‌های اجرایی مكلف هستند تنها با دیدن كارت‌های ملی هوشمند ارائه خدمت كنند.
وی در باره صدور شناسنامه گفت: از سال 89 تا كنون 379هزار و 869 شناسنامه جدید در استان بوشهر صادر شده است كه از این تعداد از سال 89 تا خرداد 96 برای افراد بدو تولد تا زیر 15 سال 154هزار و 229 شناسنامه جدید و المثنی و برای افراد بالای 15 سال نیز 225 هزار و 640 شناسنامه جدید صادر شده است.
صالحی نیا افزود: همهكسانی كه شناسنامه آنها مستعمل (خراب) شده و یا علاقمند به تعویض شناسنامه هستند می توانند به دفاتر پستی و پیشخوان دولت مراجعه كنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه