۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82583485
T T
۰ نفر
حجتی : تغییرات اقلیمی و ریزگردها از جمله موضوعات اجلاس فائو

رم - ایرنا - محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران كه امروز برای شركت در چهلمین دور از اجلاس بین المللی سازمان و خواربار وكشاورزی ملل متحد (فائو) به رم سفر كرده است، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و مسایل مربوط به ریزگردها در دستور كاری ما در اجلاس فائو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در رم، وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران كه از فردا دوشنبه در اجلاس بین المللی فائو با حضور وزاری كشاورزی و برخی سران دولت ها در مقر فائو در رم شركت می كند، پس از ورود به رم اظهار داشت: این چهلمین نشست بین المللی فائو است كه با حضور وزرای كشاورزی و برخی سران كشورها برگزار می شود. در این دوره با توجه به مسایل جهان امروز، مانند تغییرات اقلیمی و مسایل مربوط به ریزگردها در دستور كاری و در صحبت های ما قرار دارد.
وی گفت: در چند سال اخیر بیش از 14 پروژه ملی و منطقه ای با سازمان فائو در زمینه های فنی توسعه كشاورزی امضا كردیم كه در حال انجام هستند. ما در هفته گذشته با هلند میزبان یك سمینار در باره مدیریت خشكسالی با شركت 120 كشور جهان بودیم كه گزارش مربوط به آن را در این سمینارارایه خواهیم داد.
حجتی افزود: با توجه به ظرفیت های كارشناسی و فنی كه در فائو وجود دارد، ما نیز همكاری های فنی خود را در حاشیه این نشست دنبال می كنیم و یك نشست با مسئول كشاورزی اتحادیه اروپا خواهیم داشت .
وی تاكید كرد: در سفر به رم یك سری بازدیدها نیز در رابطه با واحد های تولیدی و احتمالا تجاری برای مبادلات كالا بویژه در خصوص صادرات خشكبار بخصوص به ایتالیا كه یكی از اهداف صادرات خشكبار ما بوده، خواهیم داشت .
چهلمین دوره از اجلاس بین المللی فائو تا روز شنبه 8 ژوئن (17 تیر) ادامه خواهد داشت و در جریان آن اعضای شورای فائو و رئیس جدید شورای مستقل این سازمان (ICC) نیز انتخاب خواهند شد.
كنفرانس بین المللی سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد مهمترین نشست تصمیم گیری این سازمان است كه هر دو سال یك بار با حضور وزیران كشاورزی و برخی از روسای جمهور و سایر مقام های 194 كشور عضو فائو برگزار می شود.
شركت كنندگان در این كنفرانس درباره موضوعات مهم منطقه ‌ای، اوضاع تغذیه و كشاورزی، مدیریت خشكسالی و كمبود آب ، كشاورزی خانوادگی و كاهش ضایعات محصولات كشاورزی و غذایی به بحث و گفت و گو می پردازند.
اروپام**461 ** 1908
ناشر : افشار دارابی