۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82583416
T T
۰ نفر
داوطلبان كنكور سراسری استان سمنان امسال هفت درصد بیشتر هستند

سمنان- ایرنا- نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان گفت: امسال 9 هزار و 308 نفر از استان داوطلب شركت در آزمون سراسری هستند كه نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

پرویز ملك زاده روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع در هر پنج گروه در شهرستان سمنان 3 هزار و 404 نفر، در شاهرود سه هزار و 588 نفر، در دامغان هزار و 271 نفر و در گرمسار هزار و 45 داوطلب شركت در آزمون سراسری در استان سمنان هستند.
وی ادامه داد: آزمون سراسری ورود به دانشگاه در سال 96 پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیر در 4 حوزه اصلی شامل دانشگاه سراسری سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه پیام نور گرمسار و دانشگاه سراسری دامغان برگزار می شود.
ملك زاده یادآور شد: نسبت داوطلبان خانم به آقا در كنكور سراسری ورود به دانشگاه های امسال در كشور 60 به 40 درصد است و این نسبت در حوزه دانشگاه سمنان شامل 63 درصد خانم ها و 37 درصد آقایان است.
** كارت ورود به جلسه آزمون سراسری از امروز توزیع می شود
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان گفت: كارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز یكشنبه 11 تیر توزیع می شود و داوطلبان تا ساعت 24 روز چهارشنبه 14 تیرماه می توانند به پیگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و پرینت كارت خود را دریافت كنند.
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری دانشگاه سمنان افزود: با توجه به اینكه آزمون سراسری سال 96 برای هر یك از گروه های آزمایشی پنج گانه به طور جداگانه برگزار می شود و هر كدام از داوطلبان در صورت شركت در یك، دو یا سه گروه آزمایشی، باید كارت ورود به جلسه آزمون خود را جداگانه دریافت كنند.
به گزارش ایرنا، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر نیز عصر پنجشنبه 15 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز عصر جمعه 16 تیر برگزار خواهد شد.
براساس اعلام سازمان سنجش ، برای شركت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت نام كرده اند و در نهایت برای یك میلیون و 93 هزار و 197 داوطلب كارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است كه از این تعداد، 657 هزار و 613 كارت برای داوطلبان زن و 435 هزار و 584 كارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.
استان سمنان بیش از 45 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از 118 هزار دانشجو دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یك به 6 و بالاتر از متوسط كشور است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.