۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82582589
T T
۰ نفر

اشنویه، بهشت باستان شناسان

۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82582589
اشنویه، بهشت باستان شناسان

مهاباد - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اشنویه به دلیل دارا بودن ابنیه های تاریخی و باستانی متعدد، بهشتی برای باستان شناسان داخلی و خارجی است و این امتیاز می تواند در جهت ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در این شهرستان موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت آثار تاریخی اشنویه اظهار كرد: قلاتگاه (ریكاوه) یكی از آثار تاریخی اشنویه است كه باید برنامه جامع چند ساله برای آن تعریف و برای حفظ و نگهداری آن تمهیداتی اندیشیده شود.
وی گفت: بحث آثار تاریخی در این شهرستان مساله مهمی است و به دلیل هم ‌مرز بودن با تركیه و عراق می تواند این ظرفیت مورد توجه كشورهای خارجی نیز قرار گیرد.
فرماندار اشنویه نیز توجه بیش از پیش به حوزه میراث فرهنگی در اشنویه را خواستار شد و گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی شهرستان از مسایل مهم و در خور توجه است.
اسعد خضری گفت: این شهرستان از لحاظ محوطه های باستانی ویژگی خاص دارد و همت و تلاش مسئولان این شهرستان بر این است كه از این میراث نگهداری و آن را معرفی كنند.
كارشناس میراث فرهنگی استان نیز در این رابطه گفت: اشنویه به دلیل كثرت آثار تاریخی از جمله كتیبه 'كیله شین' و كتیبه 'عین الروم' باید در مركز توجه قرار گیرد.
رضا حیدری افزود: مطالعات موثر در تاریخ اشنویه پاسخگوی بسیاری از سوالات تاریخی است و با جذب هیئت های خارجی و داخلی زمینه جذب گردشگر و اشتغال پایدار در اشنویه و منطقه ایجاد می شود.
شهرستان اشنویه در غرب استان آذربایجان غربی قرار گرفته و بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد.
3093
** انتشار: پیمان پاكزاد