۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82582294
T T
۰ نفر
ارسال 486 مقاله به دبیرخانه كنفرانس ملی هیدرولوژی آب

شهركرد- ایرنا- دبیر علمی دومین كنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران از ارسال 486 مقاله به دبیرخانه این كنفرانس خبر داد.

هیدرولوژی، علمی است كه در آن پیدایش، خواص و شكل حركت و گردش آب در طبیعت بررسی می شود.
به گزارش ایرنا، رسول میرعباسی روز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار كرد: فراخوان ارسال مقاله از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان خرداد امسال ادامه داشت.
وی افزود: 362 مقاله از این تعداد برای ارائه در این كنفرانس علمی پذیرفته شده كه 80 مقاله به صورت شفاهی و مابقی درقالب پوستر ارائه می شود.
میرعباسی، هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، هیدرولوژی و انتقال آب بین حوضه ای، هواشناسی و تغییر اقلیم، سیلاب و خشكسالی، مدلسازی در هیدرولوژی، هیدرولوژی شهری و ترابری، كشاورزی و محیط زیست، برف و اقتصاد آب، هیدرولوژی و آبخیزداری را از محورهای این كنفرانس 2 روزه دانست.
این كنفرانس به همت انجمن علمی هیدرولوژی ایران و با همكاری دانشگاه تهران، مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی جهان اسلام، استانداری چهارمحال و بختیاری، شركت آب منطقه ای، اداره كل منابع طبیعی، جهاد كشاورزی، شركت آب منطقه ای و آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست استان روزهای 21 و 22 ماه جاری در دانشگاه شهركرد برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، رییس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی آب ایران نیز از آغاز به كار این انجمن در دانشگاه شهركرد در سال گذشته و بهره مندی رشته های مختلف از آن خبر داد.
روح الله فتاحی ادامه داد: دومین كنفرانس ملی هیدرولوژی یكی از ابزارهای علمی و موثر برای جلب توجه مسئولان به راهكارهای بهره گیری بهینه از منابع آبی است.
وی بیان كرد: افزایش جمعیت و بهره برداری بیش از حد از منابع زیرزمینی، وضعیت منابع آبی كشور را به مرحله بحران رسانده است.
فتاحی تاكید كرد: كشور ما در ناحیه گرم و خشك جهان واقع شده و جز حاشیه شمالی و غربی كه منابع قابل استفاده دارد، در عمده مناطق كشور، وضعیت كم آبی سال به سال وخیم تر گزارش می شود.
وی افزود: در گذشته به دانش پایه ای كه برای مدیریت منابع آب لازم است، آن گونه كه باید پرداخته نشده و به جای استفاده از آب های سطحی با حفر چاه و استحصال بیش از حد از منابع زیرزمینی تمامی دشت های این استان به مرز ممنوعه رسیده است.
فتاحی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری به رغم هشدار برخی مسئولان درباره تامین 10 درصدی آب كشور در این استان با وسعت حدود یك درصد مساحت كشور، اما تصمیم گیری ها برای اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای مشكلاتی را برای حوضه پایین دست ایجاد كرده است.
فتاحی تاكید كرد: طرح های انتقال آب كه بیش از توان منابع آبی این استان بارگذاری شده است، به دلیل كاهش بارندگی، تغییر اقلیم و نوع بارش از برف به باران و تغذیه نشدن منابع زیرزمینی كمبود آب استان را مضاعف كرده است.
خبرنگار:شكوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
۰ نفر