۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82582291
T T
۰ نفر
لرستان یكی از پنج قطب انیمیشن كشور است

خرم آباد – ایرنا - رئیس مركز سیمای استان های صدا و سیما با اشاره به وجود ظرفیت های فراواندر حوزه انیمیشن در لرستان گفت: این استانت یكی از پنج قطب انیمیشن كشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عباس فاطمی نویسی ظهر شنبه در شورای معاونین صدا و سیمای مركز لرستان در این مركز افزود: در دوره مدیریت جدید صدا و سیما، نهضت تولید انیمیشن در دستور كار قرار گرفت و توجه ویژه نسبت به این حوزه شكل گرفت.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های بی نظیر گردشگری در استان لرستان گفت: معرفی ظرفیت های لرستان باید در راس وظایف مسئولان این استانت قرار گیرد تا به جای بازدید پنج هزار گردشگر خارجی در سال شاهد ورود این تعداد از افراد در طول هفته باشیم.
وی وجود 6 هزار شهید برای استانی كه كمتر از 2 درصد جمعیت كشور را به خود اختصاص داده را حاكی از عشق و علاقه مردم لرستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: یكی از حوزه هایی را كه می توان بسیار بیشتر از قبل به آن پرداخت، بحث ایثار و شهادت است.
فاطمی درخصوص میزان توجه مخاطبان به شبكه استانی افلاك گفت: لرستان در زمستان سال 95 توانست به صورت مشترك با استان كردستان، رتبه اول جذب مخاطب را بدست آورد اما باید توجه داشت كه كسب این رتبه مانند بدست آوردن یك ركورد ورزشی است زیرا حفظ این ركورد كار آسانی نیست.
رئیس مركز سیمای استان های صدا و سیما در ادامه به تشریح راهبردهای تولیدات تابستانه سازمان پرداخت و گفت: این راهبردها را به مراكز ابلاغ كرده ایم و هر استان بنا به شرایط محلی و اقلیمی خود برنامه ریزی كند.
وی جذابیت آنتن و توجه به اوقات فراغت را 2 اصل مهم در تولید برنامه های تابستانه دانست و گفت: علاوه بر رعایت این 2 اصل باید استفاده از كنداكتور هوشمند را نیز در دستور كار خود قرار دهیم.
فاطمی توضیح داد: خدمات ما باید به گونه ای باشند كه مردم همزمان با تماشای برنامه های استان خود بتوانند از محتوا و عناوین شبكه های دیگر نیز استفاده كنند لذا باید كنداكتور هوشمندی طراحی شود كه 33 شبكه ثابت و 33 شبكه مجازی را ارائه كند.
وی گفت: در سیمای استان ها 30 سریال را در دستور كار داریم كه به طور عمده از شبكه های استانی ارسال شده اند و به مشاهیر استانی و چهره های برتر مبارزاتی و انقلابی می پردازند.
وی در خصوص اعتبارات لازم برای تولید برنامه در استان ها اظهار كرد: قریب به 800 میلیارد ریال برای حوزه نمایش پیش بینی كرده ایم اما تاكنون اعتباری در نظر گرفته نشده است و رقم مذكور مبلغ پیشنهادی ماست كه امیدواریم با تامین مالی و تحول در بودجه سازمان صدا و سیما، تصویب شود.
فاطمی توضیح داد: البته برای شروع به كار در سیمای استان ها منتظر تامین اعتبار نخواهیم ماند چرا كه طرح ها و برنامه ها را آماده كرده ایم و به هر میزان اعتبار كه واریز شود به همان مقدار نیز كار را جلو خواهیم برد.
وی درخصوص شناسایی و ایجاد بسترهای لازم برای كشف استعداد در استان ها گفت: یك فرایند ثابت در سازمان وجود دارد بدین صورت كه همه برنامه های تولید شده در استان ها توسط كارشناسان مجرب ارزیابی می شوند و اگر این فرآیندها بدرستی دنبال و فرصت ورود به افراد مستعد داده شود، به طور قطع شاهد ورود نخبگان فراوانی در این عرصه خواهیم بود.
رئیس مركز سیمای استان های صدا و سیما ازفعالیت 260 شبكه فارسی زبان و 40 شبكه كرد زبان ماهواره ای خبر داد و افزود: بیشتر این شبكه ها برنامه هایی با محتوای ضدیت با انقلاب اسلامی تولید می كنند لذا كیفی سازی برنامه ها برای مقابله با این شبكه ها از مهمترین سیاست ها و برنامه های سازمان صدا و سیما است.
وی ادامه داد: ما كیفیت را فدای كمیت نمی كنیم اما كمیت را نیز فرای كیفیت نخواهیم كرد و در خصوص این مهم باید گفت كه حتما به صدا و سیمای 24 ساعته نیاز داریم چراكه نمی شود كه یك استان در مسیر توسعه باشد اما صدا و سیمای آن پنج یا 6 ساعت در سكوت محض بسر ببرد.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان كردی