۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82582105
T T
۰ نفر
رشد 14 درصدي روند توسعه سرمايه‌گذاري صنعتي در استان مركزي

اراك - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: روند توسعه سرمايه گذاري صنعتي در اين استان بيش از 14 درصد رشد دارد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا حاجي‌پور روز شنبه در پيامي به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: جريان توليد در فضاي آكنده از تحولات شتابنده بين‌المللي، توطئه‌هاي استكبار جهاني و فشارهاي اقتصادي در ساليان اخير، مرهون هوشمندي و كارداني صنعتگران و معدنكاران است و تحقق منويات مقـام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال جز با تلاش بي‌‌وقفه و خستگي‌ناپذير ايشان ميسر نمي‌شود و همت والا و وجود ارزشمند اين عزيزان موجب مباهات و سربلندي ايران عزيز است.
در ادامه اين پيام آمده است: روز ملي صنعت و معدن علاوه بر تجليل از مقام كارآفرينان و جهادگران اقتصادي كشور، روز همدلي و تقويت ميثاق دولت با فعالان اقتصادي بخش خصوصي است.
در ادامه اين پيام آمده است: بر اين عهد و ميثاق طي ساليان گذشته همواره در تصميم‌گيري‌ها و پيشبرد امور از مشاوره و ارشاد بخش خصوصي سود جسته‌ايم به گونه‌ اي كه هم اكنون اين سازمان از راهنمايي بيش از 80 مشاور از فعالان اقتصادي و دانشگاهي در رفع موانع بازدارنده توسعه صنعتي ، معدني استان برخوردار است.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: بر اساس همفكري و همدلي اين افراد و ساير نهادهاي مسئول، صنعتگران و معدنكاران تحولات مطلوبي را در توسعه اقتصادي استان رقم زدند و تنوع‌بخشي به كشورهاي مقصد صادرات به عنوان يكي از شاخص‌هاي مهم ارتقاء رقابت‌پذيري، در زمره اين اقدامات است به گونه‌اي كه هم‌اكنون تعداد كشورهاي مقصد صادراتي استان برابر با 74 كشور است.
در ادامه اين پيام آمده است: روند توسعه سرمايه‌گذاري صنعتي در استان مركزي نيز با رشد 14 درصدي در سال 1395 در قياس با سال 94 برخوردار بوده و در خصوص صدور پراونه‌هاي بهره‌ برداري به ترتيب رشد 104 درصد، 46 درصد و 13 درصد در ميزان سرمايه‌گذاري، اشتغال و تعداد را شاهد بوده‌ايم.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي در اين پيام افزوده است: در دو سال گذشته جذب سرمايه‌گذاري خارجي از كشورهاي برخوردار دانش و تكنولوژي برتر دنيا نيز در زمره مهمترين اقدامات صنعتگران و معدنكاران استان در سايه گشايش‌هاي بين‌المللي است.
در ادامه اين پيام آمده است: بي شك توسعه روزافزون صنعتي استان مركزي نيازمند همدلي كليه دستگاه‌ها و نهادهاي خصوصي و دولتي است و از همه صنعتگران مي خواهيم تا با همدلي و همفكري در تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه كشور مبني بر دست يافتن به جايگاه اول اقتصادي منطقه نقش‌آفرين باشند.
بيش از 2 هزار و 800 واحد صنعتي در نقاط مختلف استان مركزي فعاليت مي كنند.
دهم تير ماه با عنوان روز ملي صنعت و معدن نامگذاري شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفي مجللي*** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده