۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82573284
T T
۰ نفر

رنگ ها و واژه ها از فلسطين گفتند

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82573284
رنگ ها و واژه ها از فلسطين گفتند

بيروت-ايرنا-در آستانه روز جهاني قدس جشنواره «قدس؛ رنگ ها و واژه ها» با حضور جمعي از هنرمندان لبناني در محل رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت برگزار شد.

به گزارش ايرنا، بر اساس اطلاعيه روز چهارشنبه رايزني فرهنگي ايران در لبنان، اين مراسم به همت اين نهاد و با همكاري جمعيت ابداع، انجمن ادبا و شعرا و انجمن خوشنويسان لبنان عصر سه شنبه 30 خرداد برگزار شد.
در اين مراسم كارگاه نقاشي و خطاطي با موضوع فلسطين برگزار شد و هنرمندان هر كدام از زاويه نگاه خود آثاري را در اين زمينه خلق كردند.
همچنين تعدادي از شعراي لبناني سروده هاي خود را در وصف فلسطين و مقاومت ارائه كردند.
«محمد فتحعلي» سفير جمهوري اسلامي ايران نيز از اين جشنواره ديدن و با هنرمندان شركت كننده گفت و گو كرد.
وي از تلاش هاي رايزني فرهنگي ايران در لبنان در برگزاري اين جشنواره قدرداني و تاكيد كرد كه زبان هنر بهترين راه براي بيان مظلوميت ملت فلسطين و خوي اشغال گري رژيم صهيونيستي است.
«محمد مهدي شريعتمدار» رايزن فرهنگي ايران در لبنان هم در سخناني، با اشاره به تاكيد امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن موضوع فلسطين و بزرگداشت روز جهاني قدس و ضرورت آزادسازي فلسطين از نهر تا بحر، اظهار اميدواري كرد كه به زودي مسلمانان بتوانند نماز را در مسجد الاقصي برگزار كنند.
علاوه بر صد تن از دانش آموزان، نقاشان و خويشنويساني چون احمد عبدالله، حسين سلوم، حسين يونس، عباس دهيني، عبدالله السيد، علي ناصر، فايد شحادي، لينا جوني، محمد المؤذن، محمد حاج حسن، محمد خريس، هشام الطقش، محمد حرب و تمام غندور و پنج تن از شاعران مقاومت؛ علي عباس، ناديا حقاني، زينب قنديل، بلال دياب و عادل يونس در اين جشنواره حضور داشتند.
در پايان اين مراسم ضيافت افطاري برگزار شد و به آثار برگزيده در اين جشنواره جوايزي اهدا شد.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي