۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82573050
T T
۰ نفر
واحدهاي درماني آستارا آماده بازديد نمايندگان سازمان بهداشت جهاني

آستارا - ايرنا - سرپرست شبكه بهداشت و درمان آستارا گفت: نمايندگان سازمان بهداشت جهاني(WHO) به عنوان يكي از آژانس هاي تخصصي سازمان ملل متحد از خانه ها و مراكز بهداشتي آستارا به منظور بررسي اجراي نظام مراقبت سندروميك (علائم بيماري ها) در نيمه نخست تيرماه بازديد خواهند كرد.

شهرام حسين نژادي روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه آستارا به سبب موقعيت مرزي به عنوان آزمونه (پايلوت) در استان گيلان انتخاب شده ، افزود: سندرم يا نشانگان تركيبي از نشانه ها و علايمي است كه وجود يك يا چند بيماري را مطرح مي كند و جامعه هدف در خانه ها و مراكز بهداشتي و واحد قرنطينه گمرك آستارا در قالب نظام مراقبت سندروميك پايش مي شوند.
وي مديريت سريع و كار آمد در پيشگيري و كنترل بيماري ها را در قالب نظام سندروميك ضروري خواند و اظهار كرد: سندرم هاي تب و خونريزي، آنفلوانزا، اختلال شديد تنفسي و مسموميت غذايي در واحدهاي بهداشتي آستارا مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه براي موفقيت اين طرح نيازمند مشاركت بهورزان و كارشناسان بهداشت آستارا هستيم، اظهار كرد: با حضور دكتر پيمان همتي كارشناس ارشد مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت و درمان، چگونگي كشف بيماري واگير و نشانه هاي اوليه آن در شبكه بهداشت و درمان آستارا بررسي شد.
شبكه بهداشت و درمان آستارا با شش مركز بهداشتي، يك بيمارستان 132 تختخوابي، يك مركز شبانه روزي در لوندويل، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نيروي انساني خدمات رساني مي كند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و با تردد سالانه بيش از 800 هزار مسافر داخلي و خارجي در مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذير كشور است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007