۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82572386
T T
۰ نفر
عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت ملی مجلس:روز جهانی قدس، نماد مقاومت و استكبارستیزی است

تهران-ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز جهانی قدس را نماد مقاومت و استكبارستیزی دانست و گفت: مردم روزه دار ایران، در روز جهانی قدس، یك صدا و یكپارچه و با شعار مرگ بر اسراییل در راهپیمایی روز قدس حضور می یابند.

محمد جواد جمالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهاركرد: صهیونیست ها با طراحی انگلیس، مرزهای اسرائیل را تشكیل دادند در حالی كه این سرزمین قبله اول مسلمانان بود.
وی افزود: آنان یهودیان را از تمام دنیا به آنجا كشاندند و به كشتار ساكنان اصلی آن جا كه مسلمانان بودند، پرداختند و حتی بسیاری از مردم فلسطین را فراری دادند و رژیم جعلی صهیونیست را تشكیل دادند.
نماینده مردم فسا در مجلس همچنین گفت: زمانی كه حضور آنان در این سرزمین تثبیت شد به دنبال توسعه طلبی رفتند و پیشروی به سمت صحرای سینا ، بلندهای جولان و جنوب لبنان را آغاز كردند و می خواستند از نیل تا فرات را بدست گیرند.
جمالی افزود: زمانی كه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، شیمون پرز بیان كرد كه زلزله ای آمده كه آن را در اسرائیل احساس می كنم،پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنان دیگر نتوانستند به توسعه طلبی خود ادامه دهند و بسیاری از مكان های اشغالی را نیز پس دادند.
عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال این بود كه مساله فلسطین فراموش شود ولی زمانی كه امام راحل روز جهانی قدس را اعلام كرد، مسلمانان دنیا هر ساله در این روز بزرگ به میدان می روند و شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند تا مساله فلسطین فراموش نشود.
جمالی همچنین گفت: آنان در چند سال گذشته داعش را روی كار آوردند و كشورهای منطقه را درگیر كردند تا بحث فلسطین را كم رنگ كنند.
وی تاكید كرد: امسال حضور پرشور مردم ایران بیش از پیش اهمیت دارد، حركت های ایران اسرائیل را نگران كرده، گیرنده پیام های موشكی ایران نه تنها داعش بلكه اسرائیل هم بود.
عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری كرد كه مردم روزه دار ایران، محكم، یكدست و با شعار مرگ بر اسراییل در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت كنند زیرا این روز نماد مقاومت و استكبارستیزی است.
به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358، آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را در حمایت از مردم فلسطین به روز جهانی قدس نامگذاری كردند.
سیام**9121**1336 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر