۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82571983
T T
۰ نفر
پروازهاي زنجان – تهران با خريد هواپيماهاي آرتي آر  برقرار مي شود

زنجان - ايرنا - مدير فرودگاه زنجان گفت: با خريد هواپيماهاي آي تي آر (ATR) توسط ايران در پسا برجام پروازهاي زنجان به تهران و برعكس برقرار خواهد شد.

محمد قاسمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سفر سال گذشته وزير راه و شهرسازي به زنجان، مقرر شد با تكميل خريد هواپيماهاي منطقه اي ATR توسط كشور ايران پروازهاي زنجان به تهران و بالعكس از فرودگاه زنجان با اين هواپيماها انجام شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه ظرفيت اين هواپيما 70 نفر است با برقراري اين پروازها استقبال قابل توجهي از سوي مسافران تهران خواهد شد.
مدير فرودگاه زنجان گفت: هواپيماهاي آي تي آر هواپيمايي 2 موتوره توربوپراپ كوتاه برد منطقه‌اي است كه توسط شركت هواپيما سازي فرانسوي - ايتاليايي اي‌تي‌آر توليد مي‌شود.
قاسمي تاكيد كرد: با كوچك كردن ظرفيت هواپيماهاي زنجان به مشهد و برعكس از 160 نفر به 120 نفر نيز تعداد پروازها از 2 روز در هفته به سه روز افزايش خواهد يافت.
به گزارش ايرنا، فرودگاه زنجان، يكي از فرودگاه‌هاي فعال ايران از نوع داخلي به شمار مي رود كه در مركز استان زنجان واقع شده و هم اكنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعكس انجام مي شود.
اين فرودگاه از سال 1390شروع به فعاليت كرده است كه در زمان حاضر پروازهاي فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام مي شود.
از سال 79، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبني بر تبديل فرودگاه زنجان به مرز هوايي ارديبهشت 91 نيز نخستين پرواز خارجي به مقصد عربستان براي انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي