۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82564670
T T
۰ نفر
زوج سفالگر استهبان،‌ سرب را از تولیداتشان حذف كردند

شیراز- ایرنا- زهره كامران آزاد و محمد یعقوبی زن و شوهر سفالگر اهل استهبان كه به عنوان فعالان محیط زیست شناخته می شوند می گویند با حذف سرب از تولیداتمان گام عملی برای كمك به حفظ محیط زیست برداشته ایم.

زهره كامران آزاد بانوی كارآفرین استهبانی كه در حوزه سفال سنتی و سرامیك فعال است به ایرنا گفت:سعی ما بر آن بوده در راه اندازی فعالیت صنعتی خود و ارائه محصولات مان حتی المقدور به طبیعت و محیط زیست آسیبی وارد نكنیم، موضوعی كه هر چند هزینه بر بوده، اما خوشبختانه با استقبال زیادی مواجه شده است، مضافاً یادآور می شوم من و همسرم فعالان زیست محیطی هستیم.
این بانوی كارآفرین استهبان كه دارای نشان درجه یك كارآفرینی است، عنوان فن آور برتر استان فارس را نیز كسب كرده، گواهینامه صنعت گری دارد و در نمایشگاه های متعددی در سطح كشور نیز حضوری فعال داشته است
زهره كامران آزاد گفت: با دو دانشگاه معتبر ایتالیایی در حوزه همكاری های دوجانبه رایزنی كرده ایم و در آینده ای نزدیك فعالیت مان را آغاز می كنیم، موضوعی كه می تواند تاثیر شایان توجهی در مسیر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های خاص استهبان و فارس و ایران در پی داشته باشد.
وی ادامه داد:‌میزان خروجی و در واقع تولیدات شركت ما بیش از 50 هزار قطعه در سال است وهمچنین ترغیب بیشتر مردم به استفاده از ظروف سفالی و با كیفیت را دنبال می كنیم.
بازسازی گنبد امامزاده شاه میر حمزه (ع بوانات (شمال فارس) و بسیاری اماكن دیگر را این زوج هنرمند و همكارانش كه اهل استهبان هستند (120 كیلومتری شرق شیراز) انجام داده اند كه به گفته كامران آزاد موجب مباهات است.
‌این بانوی كارآفرین گفت:‌لعاب ظروف مختلف مصرفی و تولیدات ساختمانی، نما و دكوراسیون داخلی ساختمان عمده فعالیت من و همسرم است كه امور طراحی به عهده من و اجرای آن را همسرم انجام می دهد همچنین خوشحالم اعلام كنم كه امروز 5 نفر را به صورت مستقیم مشغول به كار كرده ایم.
زهره كامران آزاد دردانشگاه تا مقطع كارشناسی ارشد تحصیل كرده ، رشته دانشگاهی او دردوره ارشد هنر اسلامی با گرایش سفال بوده، ضمن اینكه كارشناس فرش دستباف نیز هست و از سال 1392 فعالیت خود را آغاز كرده است.
زهره كامران آزاد بیان داشت: مهم ترین توصیه ای كه به جوانان تحصیل كرده و كارآفرین دارم این است كه ابتدا بدانند كه می خواهند چه كاره شوند و به قول معروف تكلیف شان با خودشان مشخص باشد به دنبال علاقه و توانمندی خود بروند و در این مسیر گام بردارند روندی كه خودم نیز آن گونه عمل كردم.
وی به سابقه دیرینه استهبان در حوزه سفال اشاره كرد و ادامه داد: آفرینش لذت بخش است و خلق كردن حلاوت خاصی دارد، هنر سفال دمیدن روح در كالبد خاك است و به اعتقاد من واژه هنر در سفال به شكل خاصی قابل لمس است.
محمد یعقوبی همسر این بانوی كار آفرین نیز به ایرنا گفت: اگر تسهیلات كم بهره و مناسب در اختیار ما قرار گیرد و مشكل بیمه ای ما حل شود، علاوه بر اینكه عمده چالش ما حل می شود، می توانیم در سطح كشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و ظرفیت اشتغال خود را تا 10 برابر افزایش دهیم.
وی گفت: امروز توانسته ایم سرب را از فعالیت خود حذف كنیم و گامی مهم در مسیر حفظ محیط زیست و طبیعت برداریم، مضافاً یكی از 5 شركت فن آور استان فارس نیز هستیم.
وی ادامه داد: اگر مسئولان محترم از ما حمایت كنند و در برگزاری جشن ها و مراسم سعی كنند از محصولات تولیدی كارآفرینان بومی و صنعتگران استفاده كنند، علاوه بر اینكه حامی كارآفرینان بوده اند، گامی مهم در مسیر احیای فرهنگ بومی و فولكلور برداشته اند.
یعقوبی گفت: پارك علم و فناوری و مركز رشد فناوری حمایت مناسبی از ما كرده و قدردانی می كنیم ضمن اینكه از میراث فرهنگی نیز تشكر می كنیم.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
1876