۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82563790
T T
۰ نفر
جشنواره استعداديابي ورزش 'فريزبي' در اروميه آغاز شد

اروميه- ايرنا- جشنواره استعداديابي ورزش 'فريزبي' به منظور كشف استعداد جوانان آذربايجان غربي در اين رشته با شعار 'ورزش فريزبي براي همه' با حضور علاقه مندان در اروميه آغاز شد.

مسئول كميته فريزبي آذربايجان غربي روز سه شنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: اين جشنواره در بخش هاي هفت گانه با حضور ورزشكاران و علاقه مندان اين رشته ورزشي در استاديوم تختي اروميه به اجرا در مي آيد و تا هفتم تير سال جاري ادامه دارد.
ميلاد دبيري افزود: طبق برنامه ريزي ها قرار است آموزش هاي لازم به شركت كنندگان داده شده و تيم استاني را از افراد داراي استعداد و توانايي انتخاب كنيم.
وي اضافه كرد: اين رشته تنها رشته ورزشي است كه به صورت خودداور و با يك خط نگهدار اداره مي شود و اين نشان از بالا بودن روحيه جوانمردي ورزشكاران ورزش فيريزبي است.
مسئول كميته فريزبي آذربايجان غربي اظهار كرد: در پايان اين جشنواره به شركت كنندگان گواهي شركت در جشنواره ورزشي فريزبي از سوي اين كميته اعطا مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين ورزش باعث تحرك فرد و انجام حركات ورزشي مناسب مي شود، بيان كرد: اين ورزش به صورت تفريحي در هر محيط باز مثل پارك، پاركينگ يا صحرا با حضورحداقل دو نفر با پرتاب يك بشقاب براي همديگر كه به شكل جالبي در هوا پرواز مي كند لحظات نشاط انگيزي را به وجود مي آورد و هدف ما از برگزاري اين جشنواره جذب جوانان به اين رشته ورزشي است.
ورزش فريزبي داراي 2 ركن اصلي شامل پرتاب و مهار فريزبي است كه در اكثر بازي‌ها اين 2 بخش اجرا مي‌شود.
فريزبي يك بشقاب لبه دار پلاستيكي با ضخامت 2.5 سانتيمتر و قطر 27 سانتيمتر است كه سايز مورد استفاده در فدراسيون ورزش هاي همگاني ايران است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني