۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82563608
T T
۰ نفر
مشاركت استان سمنان در اجراي 70 طرح ملي با هدف توسعه صادرات كشور

سمنان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان در اجراي 70 طرح ملي با هدف فراهم كردن بستر توسعه صادرات مشاركت داشته كه تا كنون 33 طرح انتخاب شده است.

به گزارش ايرنا، بهروز اسودي روز سه شنبه در نشست كارگروه توسعه صادرات غير نفتي استان سمنان در سالن غدير استانداري افزود: اين طرح ها با هدف فراهم كردن توسعه صادرات كشور به آسيا- اقيانوسيه، اروپا، آمريكا، و در حوزه تجاري و صنعتي، كشاورزي و صنايع تبديلي بوده است.
وي بيان داشت: زمانبندي و برآورد اعتبار مورد نياز جهت اجراي رواديد ترويج تجارت خارجي و اجرايي شدن توافقنامه با كشورهاي هدف در سال 96 طرح مي گردد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت به اعزام هيات تجاري و بازاريابي به كشور عراق و برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي استان سمنان در كشور عراق و در اولويت دوم كشور تاجيكستان را از برنامه هاي ارائه شده در ترويج تجارت خارجي اعلام و خاطرنشان كرد: ارائه برنامه ها به منظور استفاده از مشوق هاي حمايتي صادرات در سال 96 از ديگر برنامه ها است كه در دستور كار قرار دارد.
در اين نشست اقدامات اخير و برنامه هاي عملياتي پيش رو باشگاه توليد كنندگان و صادر كنندگان استان در سال جاري به منظور توسعه ماندگار صادرات غيرنفتي استان از ديگر مواردي بود كه بيان شد.
در اين نشست ، محمد رضا خباز استاندار، محمد همتيان ‌معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، امير خليلي خواه مدير كل امور اقتصادي و دارايي و برخي ديگر از مسوولان سمنان حضور داشتند كه در مورد اجرايي شدن اين طرح ها به تبادل نظر پرداختند.
سال 95 از استان سمنان بيش از 323 هزار تن كالا با ارزآوري 143 ميليون و 405 هزار و 816 دلار صادر شد كه از نظر ارزش دلاري در مقايسه با سال 94 حدود 17 درصد افزايش داشت .
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداري در بخش صنعت و معدن دارد، بخش صنعت و معدن استان سمنان بيش از 38 درصد سهم در اشتغال و حدود 22 درصد سهم در توليد ناخالص استان سمنان دارد.
7344/6026 خبرنگار: امير حسين كاشي منش ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.