۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82562130
T T
۰ نفر
الزام تسويه حواله بارگيري شركت هاي حمل و نقل داخلي در پنجره واحد تجارت فرامرزي

تهران - ايرنا - گمرك ايران اعلام كرد: همه شركت هاي حمل و نقل داخلي از 27 خرداد ماه بايد نسبت به تسويه حواله هاي بارگيري صادرشده در پنجره واحد تجارت فرامرزي اقدام كنند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از گمرك، اكنون با هدف اجراي تفاهم نامه تبادل الكترونيك داده بين گمرك جمهوري اسلامي ايران و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي امكان تسويه حواله بارگيري هاي صادر شده براي شركت هاي حمل ونقل داخلي در پنجره واحد تجارت فرامرزي فراهم شده است.
بر اين اساس شركت هاي حمل و نقل داخلي بايد با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزي به نشاني epl.irica.ir از فهرست «تسويه حواله بارگيري» نسبت به ثبت اطلاعات مورد نياز و تسويه حواله هاي بارگيري اقدام كنند.
با سامانه هوشمند حواله بارگيري الكترونيك ضمن هماهنگي بيشتر بين گمرك، بندر و پايانه حمل‌ونقل در وقت و هزينه شركت‌ها و صاحبان كالا صرفه‌جويي مي شود.
در اين سامانه، اطلاعات حواله بارگيري كالا توسط شركت‌هاي حمل‌ونقل مستقر در پايانه وارد و به صورت برخط توسط گمرك و اداره گارد و انتظامات جهت كنترل و ساماندهي تردد كاميون‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
پياده‌سازي اين سامانه كه با هدف تبادل الكترونيكي اسناد ميان گمرك و پايانه حمل‌ونقل طراحي شده، علاوه بر مكانيزه كردن فرايندهاي درب ورود و خروج كاميون‌رو، موجب افزايش سرعت و دقت در كنترل كاميون‌هاي ورودي و خروجي، كاهش بار ترافيكي در درب‌هاي عملياتي، روان‌سازي عبور كاميون‌ها، جلوگيري از جعل احتمالي حواله بارگيري و همچنين تسريع و تسهيل كار رانندگان و افزايش رضايت آنها شده است.
به گزارش ايرنا، سامانه جامع گمرك و پنجره واحد تجارت فرامرزي، سال گذشته با هدف تسهيل امور تجاري و الكترونيكي كردن فرآيند صدور مجوزها راه اندازي شد تا ضمن نظارت برخط بر مبادلات، دخالت انساني در امور گمركي را به حداقل رسانده و با قاچاق كالا و ارز نيز مقابله كند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2025**خبرنگار: ليلا جودي*انتشار : مرضيه فاتحي