۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82558747
T T
۰ نفر
گل هدیه ارمنستانی ها برای شهدای عملیات تروریستی تهران

مسكو - ایرنا - شماری از مردم ارمنستان به نشانه همبستگی با ملت ایران پس از واقعه تروریستی در تهران با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران شاخه های گل هدیه می آورند.

به گزارش ایرنا، همزمان با ابراز همدردی مقام های بلندپایه سیاسی، مذهبی، فرهنگی و علمی ارمنستان با جمهوری اسلامی و ملت ایران در محكومیت اقدام های تروریستی روز چهارشنبه، ارمنستانی ها نیز با ایرانیان اعلام همبستگی مردمی می كنند.
شماری از شهروندان ارمنستانی با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی همراه دسته های گل سفید به نشانه دوستی دو ملت و ابراز تاسف از بروز این فاجعه با مردم و خانواده های داغدیدگان ابراز همدردی كرده و اقدام تروریست ها و گروههای تروریستی علیه ملت ایران و كشورهای منطقه را محكوم می كنند.
دیروز (پنجشنبه) نیز شماری از ارشدترین مقام های ارمنستان و دیپلمات های خارجی مقیم این كشور با حضور در سفارت جمهوری اسلامی در ایروان، دیدار با سفیر ایران و همچنین ثبت یادداشت یادبود، به شهدای عملیات ضدتروریستی در تهران ادای احترام كردند.
ویگن سركیسیان وزیر دفاع ارمنستان در نخستین ساعت گشایش دفتر یادبود با حضور در سفارت، تسلیت شهادت ایرانیان در دو حمله تروریستی روز چهارشنبه را به سفیر ایران ابلاغ و دفتر یادداشت را امضا كرد.
وزیر دفاع ارمنستان همچنین پیام مقام های این كشور مبنی بر محكومیت عملیات تروریستی و ابراز همبستگی با ملت و دولت ایران را در این دیدار ابلاغ كرد.
واروژان نرسیسیان دستیار رئیس جمهوری، واهام باغداراسیان رئیس گروه دوستی پارلمانی دو كشور، معاونان وزارت خانه های خارجه، انرژی و منابع طبیعی، فرهنگ، ورزش و جوانان، معاون رئیس پلیس ارمنستان، استاندار آرارات و همچنین اسقف ناتان از كلیسای اچمیادزین با حضور در سفارت، تسلیت خود را اعلام كردند.
همچنین سفیران بلاروس، جمهوری چك، بلغارستان، سوریه، هند، چین، لبنان، لهستان، قزاقستان، تركمنستان، كاردارعراق و معاونان سفارت خانه های ژاپن و روسیه در دیدار با سجادی سفیر ایران تسلیت خود را اعلام و در دفتر یادبود، یادداشت همبستگی ثبت كردند.
شخصیت های فرهنگی، علمی و آموزشی از جمله روسای دانشگاههای مخیتار هراتسی (وزیر بهداشت سابق)، معماری و عمران، دانشگاه آمریكایی، اروپایی و معاونین دانشگاه كنسرواتوری، هایبوساك و اسلاویانی روسیه و ارمنستان با حضور در محل سفارت با شهدا و بازماندگان این واقعه ابراز همدردی كردند.
سرژ سركیسیان رئیس جمهوری و آرا بابلویان رئیس مجلس ملی ارمنستان نیز ساعتی پس از وقوع عملیات تروریستی در تهران در روز چهارشنبه در پیام های جداگانه ای به همتایان خود، عملیات تروریستی در تهران را محكوم كرده و ضمن تسلیت گویی با دولت و ملت ایران ابراز همدردی كردند.
نمایندگان مجلس ملی ارمنستان هم به نشانه همبستگی با ملت ایران در مبارزه با تروریسم و ادای احترام به شهدای مقابله با حمله های تروریستی در تهران، نشست دیروز خود را با یك دقیقه سكوت برگزار كردند.
17 خرداد در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه بر اثر ان 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد
گروه تكفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان