شركت مسئولان 200 شبكه در اجلاس رادیو و تلویزیون كشورهای اسلامی

مشهد - ایرنا - مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 گفت: شركت مسئولان 200 شبكه در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون كشورهای اسلامی در مشهد قطعی شده است.

سید رحمان میرزائیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحادیه شبكه های رادیو و تلویزیون جهان اسلام هر سال اقدام به برگزاری این اجلاس در كشورهای اسلامی می كند.
وی بیان كرد: با توجه به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام این اتحادیه محل برگزاری نهمین اجلاس خود را در این شهر مقدس تعیین كرده است.
میرزائیان با بیان اینكه این اجلاس از 9 تا 16 تیرماه سال جاری برگزار می شود، خاطر نشان كرد: 230 شبكه عضو اتحادیه شبكه های رادیو و تلویزیونی جهان اسلام هستند كه تا كنون حضور 200 شبكه از این تعداد از 36 كشور اسلامی در اجلاس نهم قطعی شده است.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 ادامه داد: این نشست با رویكرد معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان اسلام برگزار می شود و برپایی هفته فیلم اسلامی، بازار فیلم، فیلم مشهد و نمایشگاه تجهیزات رادیویی و تلویزیونی از برنامه های جانبی این اجلاس است.
میرزائیان یادآور شد: هنوز تعداد آثار راه یافته به این اجلاس و بخشهای جانبی آن قطعی نیست.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان كنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 كشور اسلامی، كلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب كرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار:ندا جواهرفر**منتشركننده:شاهین فرشاد
7505