۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82556201
T T
۰ نفر
افزايش 10 برابري اعتبارات ورزش و جوانان در دولت يازدهم

كرج - ايرنا - معاون وزير ورزش و جوانان گفت كه اعتبارات بخش ورزش و جوانان در سال 96 به 10 برابر نسبت به سال 92 افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، سيد علي آقازاده عصر سه شنبه در آئين گشايش نخستين مركز استعداد يابي و قهرمان پروري تيراندازي استان البرز، افزود: به گفته بسياري از دولتمردان هيچ وزارت خانه اي در سال 96 به اندازه وزارت ورزش و جوانان رشد اعتباري نداشته است و اين نشان از اهتمام و توجه ويژه دولت تدبير و اميد به بخش ورزش و جوانان دارد.
وي اضافه كرد: با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد شاهد رشد و توسعه بيشتري در بخش ورزش در سراسر كشور هستيم كه اميدواريم اين نگاه ويژه در دولت دوازدهم نيز كماكان ادامه يابد تا ورزش كشور را در تمامي رشته ها باشكوهتر از گذشته ببينيم.
وي ادامه داد: مجموع اعتبارات ورزش در سال 92، 350 ميليارد تومان بود كه با نگاه ويژه دولت تدبير و اميد اين اعتبارات در سال 96 رشد 10 برابري داشته است.
آقازاده با اشاره به وضعيت ورزش استان البرز، اظهار داشت: در سال گذشته ميزان كل اعتباري كه به اداره كل ورزش و جوانان البرز اختصاص يافت حدود 4 ميليارد تومان بود كه از اين مبلغ 2 و نيم ميليارد تومان آن بودجه جاري و يك و نيم ميليارد تومان نيز اعتبارت عمراني بوده است در حالي كه پيش از دولت يازدهم اين ميزان زير 500 ميليون تومان بود.
وي با بيان اينكه يكي از اولويت هاي وزرات ورزش و جوانان توسعه ورزش به خصوص در استان هاي محروم است، تصريح كرد: اميدواريم با اختصاص دادن چنين اعتباراتي شاهد رشد ورزش كشور به خصوص در مناطق محروم مانند استان البرز باشيم.
معاون وزير ورزش و جوانان ادامه داد: اعتبارت ورزش استان البرز چهار برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است و اگر مسئولين اين استان همت كنند و با توجه به افزايش 27صدم دريافتي از ماليات بر ارزش افزوده كه در كل كشور رقمي معادل يك هزار و 400 ميليارد تومان است، مي توانيم از اين اعتبار نيز براي توسعه هر چه بيشتر ورزش استان بهره بگيريم.
آقازاده گفت: هم اكنون ميزان سرانه ورزشي در استان البرز نيم متر مربع است و بايد تلاش كنيم تا اين ميزان را به سرانه كشوري كه حدود يك متر مربع است برسانيم.
آقازاده با اشاره به حضور با شكوه مردم در انتخابات 29 ارديبهشت، گفت: مردم اين استان گل كاشتند و براي نخستين بار ركورد انتخابات را در شهر كرج جابه جا كردند كه اين نيز خود يك نوع ورزش است.
وي افزود: دولت دوازدهم نيز در جهت رونق و توسعه و عمراني و آباداني كشور در تمامي رشته ها و فعاليت هاي مختلف از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.
7414/1535خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده:داريوش غفاري