۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82556104
T T
۰ نفر
مديركل ارشاد: شهرستانهاي هرمزگان شرايط بهتري براي اجراي برنامه هاي هنري دارند

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: شهرستانهاي استان با توجه به استعدادهاي فراوان ،اجراي برنامه هاي فرهنگي وهنري با حفظ كيفيت دراين مناطق برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا درويش نژاد سه شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي اين اداره كل، بيان داشت: با تمركززدايي از برنامه هاي فرهنگي و هنري، تبادل تجربه و انديشه در سراسر استان شكل مي گيرد .
وي افزود : تمركز زدايي از برنامه ها و انتقال آنها به شهرستان ها از جمله ضروريات و اولويت هاي امسال است كه بايد از اين طريق علاوه بر افزايش توانمندي شهرستان ها ، سرانه استفاده عموم مردم از برنامه هاي فرهنگي و هنري را بالا برد.
درويش نژاد تصريح كرد: خوشبختانه هم اكنون زير ساخت هاي لازم در بيشتر شهرستان ها فراهم شده و اين آمادگي وجود دارد كه ميزباني بسياري از برنامه ها به آنها سپرده شود.
وي بيان داشت: گستردگي هرمزگان و تنوع قومي و مذهبي باعث شده فرهنگ استان در هر منطقه شاخص ها و ويژگي هاي منحصر به خود داشته باشد كه در بسياري از اين مناطق در حال از بين رفتن است .
اين مقام مسئول گفت : در برنامه سال 96 سعي كرده ايم بسياري از برنامه ها را به شهرستان ها انتقال دهيم تا از اين طريق بخشي از استعداد ها و ظرفيت ها شكوفا شوند.
درويش نژاد خاطرنشان كرد: بر مبناي شعار سال كه اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال مي باشد و همچنين تاكيد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر وجود روح اسلامي و قرآني در برنامه هاي فرهنگي و هنري، بايد همه برنامه ها با همين اولويت ها تدوين شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده