۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82555653
T T
۰ نفر
تحویل بیش از 43 هزار واحد مسكن مهر به متقاضیان در البرز

كرج - ایرنا - 43 هزار و 500 واحد مسكن مهر با تسهیلاتی كه دولت یازدهم برای تكمیل این واحدها اختصاص داده تكمیل و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ایرنا، با وجود مشكلات فراوان در پروژه های مسكن مهر كه از آغاز ساخت این واحدها وجود داشت وبی توجهی درتامین زیرساخت های لازم برای آن دردولت گذشته،
دولت یازدهم به دلیل اینكه شهروندان بسیاری برای خانه دار شدن در این پروژه ها سرمایه گذاری كرده بودند، با اهتمام ویژه تكمیل آنها در سراسر كشور را دنبال كرد و تسهیلات خوبی نیز برای آن اختصاص داد.
تاكید دولت یازدهم از ابتدا تحویل واحدهای مسكونی به طور كامل و با تامین همه زیرساخت ها و انشعابات لازم بود تا هنگام اسكان مردم در این واحدها هموطنان با سختی مواجه نشوند.
با وجود مشكلات اعتباری موجود دولت یازدهم 850 هزار واحد مسكن مهر را تكمیل و تحویل داده تا به وعده خود برای تامین حقوق مردم به خوبی عمل كند.
از مجموع 2 میلیون و 200 هزار واحد مسكن مهر تعریف شده در كشور، یك میلیون و 935هزار واحد به اتمام رسیده و یك میلیون و 820 هزار واحد هم تحویل داده شده است و البته 110 هزار واحد بدون متقاضی هم در كشور وجود دارد.
در استان البرز امروز بسیاری از واحدهای مسكن مهر در مرحله تكمیل مراكز خدماتی قرار دارد تا مردم با اشتیاق وافر در این واحدها سكونت كنند.
90 هزار و 379 واحد سهم استان البرز از مسكن مهر بوده كه 43 هزار و 500 واحد با تسهیلاتی كه دولت در اختیار قرار داده تحویل متقاضیان شده است.
تعداد قابل توجهی از پروژه های مسكن مهر در این دولت ساماندهی شد و افزایش سقف تسهیلات بانكی از 30 به 40 میلیون یكی از آن امتیازاتی بوده كه در دولت یازدهم پیگیری و اجرایی شد تا از 90 هزار واحد در استان البرز، 43 هزار 500 واحد تحویل مردم شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور درباره عزم دولت برای تكمیل واحدهای مسكن مهر، گفت: دولت یازدهم مصمم است تا پایان این دوره از دولت تمامی طرح‌های مسكن مهر را تكمیل كند.
محمدباقر نوبخت خاطرنشان كرد: در سال جاری یكهزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشكلات این بخش از جمله برای تامین آب و برق پرداخت شده است.
نوبخت همچنین خاطرنشان كرد كه این اعتبار از سوی دولت یازدهم اختصاص داده شد تا واحدهای مسكن مهر برای مردم ارزان تر تمام شود.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسكری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر