۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82555465
T T
۰ نفر
فدراسيون كشتي ايران خواستار اصلاح سيستم قرعه كشي در مسابقات شد

تهران - ايرنا - رسول خادم عضو هيات رئيسه اتحاديه جهاني كشتي در نامه اي به «نناد لالوويچ» رئيس اين اتحاديه، خواستار بررسي و اصلاح سيستم قرعه كشي در مسابقات شد.

به گزارش روز سه شنبه فدراسيون كشتي، در نامه رسول خادم آمده است: در بررسي صورت گرفته در زمان وزن كشي وزن هاي مختلف در رقابت هاي كشتي بازي هاي كشورهاي اسلامي در جمهوري آذربايجان (به عنوان نماينده اتحاديه جهاني)، دستگاه هاي قرعه كشي كه بايد با لمس انگشت كشتي گير با نشان دادن يك عدد، قرعه را تعيين كند، بعضا پس از لمس انگشت كشتي گير به جاي نشان دادن عدد، قفل مي شود و كشتي گير مجبور است دوباره دكمه دستگاه قرعه كشي را لمس كند.
رئيس فدراسيون كشتي در ادامه نامه، با اشاره به اينكه قرعه كشي مسابقات يكي از دغدغه هاي مهم كشتي گيران و مربيان محسوب مي شود، تصريح كرد: آنها اين برداشت را دارند كه قفل كردن سيستم قرعه كشي پس از لمس دستگاه توسط بعضي از كشتي گيران، يك سيستم از پيش برنامه ريزي شده است كه منجر به تغيير قرعه و هدايت آن به عدد ديگري مي شود و در واقع سرنوشت يك كشتي گير و مسير مسابقات او را مي تواند تغيير دهد.
وي ادامه داد: اين موضوع حساسيت زيادي بين كشتي گيران و مربيان ايجاد كرده و امكان دارد كه برداشت آنها از نظر اتحاديه جهاني، يك سوء تفاهم باشد، اما بايد بپذيريم كه دغدغه هاي مربيان و كشتي گيران كه در رقابتي سنگين و حساس با يكديگر قرار دارند، ممكن است متفاوت از نگاه مجموعه مديريتي اتحاديه جهاني كشتي باشد. بايد با رفع اين اشكال هرگونه شائبه و برداشتي را برطرف كرد.
خادم در پايان از ساير اعضاي هيات رئيسه خواست تا در مسابقاتي كه به عنوان نماينده اتحاديه جهاني در مسابقات بين المللي حاضر مي شوند اين موضوع را در رقابت هاي مرتبط با خود به دقت بررسي كنند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**1067**1584
خبرنگار: رضا رمضاني*انتشاردهنده:مولوي